Veelgestelde vragen over onze zoekmachine optimalisatie specialisten
Als echte professionals willen wij natuurlijk uitblinken en ons onderscheiden van de anderen. Wanneer jij op zoek bent naar een echte expert wil je natuurlijk ook weten wat ons online marketing bureau dan zo uniek maakt en waarom een samenwerking met ons het beste is om voor te kiezen.
Om te beginnen zijn wij volledig transparant in ons werk. Dit is terug te zien op verschillende vlakken. Maandelijks krijg je een uitgebreide rapportage van de verschillende zoekwoorden met de bijbehorende posities. Zo kun je in één overzicht zien welke zoekwoorden een groei of eventueel een daling hebben gemaakt en hoe groot die stappen waren. Met dit overzicht is dan ook makkelijk te zien hoe het verloop van de groei van jouw website is en of we op schema liggen. Als je hier vragen over hebt, kun je altijd contact met ons opnemen. Wij zullen je dan vertellen hoe het in elkaar zit. Naast de zoekwoorden vertellen we je namelijk ook graag hoe veel links erbij gekomen zijn en wat voor soort links dit waren. Dit punt brengt ons bij het volgende.
Daarnaast houden wij namelijk nauw contact met onze klanten. Frequent worden er mails gewisseld om te laten weten hoe het gaat en wat we gedaan hebben. Als er nieuwe content geschreven is, dan laten we jou dit eerst nalezen wanneer we dit afgesproken hebben. Natuurlijk komt hier allemaal hoogwaardige kwaliteit bij kijken. Zonder deze kwaliteit wordt het namelijk moeilijk om een groei te realiseren!
Linkbuilding is een vak apart binnen het plaatje van zoekmachine optimalisatie. Binnen ons online marketing bureau zijn alleen op dit onderdeel verschillende specialisten gezet om hier de beste kwaliteit voor te kunnen realiseren. Er zit namelijk heel wat tijd in dit onderdeel van SEO.
Voor de juiste kwalitatieve links moeten de kwalitatieve links allereerst op zoek. Tijdens deze zoektocht wordt iedere link tot in detail nagekeken om de kwaliteit te waarborgen. Is deze goed genoeg, dan wordt er contact opgenomen met de eigenaar van de website. Vervolgens gaat er vaak ook weer wat tijd overheen voordat de link daadwerkelijk geplaatst wordt door de eigenaar van de website. Zo zie je dat linkbuilding best wat tijd kost. Tijd die je als ondernemer niet hebt. En dan hebben we het alleen over linkbuilding.
Maar waar het voornamelijk om gaat bij het inschakelen van een expert, is de expertise en contacten die ze hebben. Expertise, omdat ze precies weten hoe ze een backlink moeten analyseren om de kwaliteit ervan te waarborgen. Daarbij komt dus ook de kennis kijken van hoe Google naar een natuurlijk en gezond linkprofiel kijkt.
Wat betreft de contacten die ze hebben is dit ideaal. Als linkbuilder heb je een netwerk opgebouwd. Hierin zijn dus genoeg mogelijkheden om kwalitatieve links te plaatsen. Deze links zijn al eens nagekeken. Dit hoeft dus niet telkens opnieuw gedaan te worden. Op deze manier houdt een specialist weer meer tijd over om het huidige linkprofiel bijvoorbeeld te checken en de spam links te verwijderen, of op zoek te gaan naar nieuwe kwalitatieve backlinks.
Om daadwerkelijk organische topposities te bereiken met zoekmachine optimalisatie wordt daar bij ons bureau een heel plan voor uitgezet. Ga je met ons een samenwerking aan dan worden eerst verschillende nulmetingen gedaan om te weten te komen hoe de website ervoor staat, wat ervoor nodig is om de top te kunnen bereiken en wat de werkzaamheden dan zouden moeten zijn. Dit geldt voor alle drie de pijlers van zoekmachine optimalisatie. Er wordt dus een nulmeting gedaan voor het technische gedeelte van je website, het linkprofiel en het on-page plaatje.
Zo krijgen we dus volledig inzichtelijk waar we precies beginnen en wat er gedaan moet worden. Aan de hand hiervan stellen wij een Plan van Aanpak samen waarmee ook voor jou inzichtelijk wordt wat wij zullen doen om jouw website naar de top te helpen. Van onze kant omvat dit voornamelijk content optimalisatie en het opbouwen van een sterk en natuurlijk linkprofiel. Natuurlijk kunnen onze webbouwers het technische gedeelte ook aanpakken. Dit zullen zijn ook doen wanneer je de website bij ons hebt laten maken. Is dit niet het geval dan sturen wij deze technische punten naar jou door, zodat jij hier met jouw webbouwer verder mee aan de slag kunt. Heb je deze niet meer en wil je dit ook graag door ons laten doen, dan zouden hier eventueel extra kosten voor gerekend kunnen worden. Uiteraard wordt dit eerst met jou overlegd. Wij zullen nooit onverwacht extra kosten rekenen dan in eerste instantie afgesproken is.
Een samenwerking met ons bureau is erg uitgebreid. Zoekmachine optimalisatie kun je dan ook volledig uit handen geven en aan ons overlaten. Vanaf moment één zetten wij een strategie op maat voor jouw website uit, waarmee topposities slechts een kwestie van tijd zijn. Voorafgaand aan de gehele optimalisatie doen wij uiteraard een nulmeting om in kaart te brengen hoe jouw website er in eerste instantie voor staat.
Verder zijn wij transparant in wat wij doen en hoe de optimalisatie ervoor staat. Heb je hier vragen over dan kun je deze altijd aan ons stellen via de mail! Vaak is dit echter niet nodig, want iedere keer aan het einde van de maand sturen wij jou een rapportage op waarin je overzichtelijk kunt zien hoe de posities van de zoekwoorden waar we op willen scoren ervoor staan. Ook geven wij duidelijk aan hoeveel links erbij gekomen zijn en welke minder kwalitatieve links er eventueel af zijn gegaan. Eens in de zoveel tijd moet het linkprofiel namelijk nagekeken worden op spam links. Dit is onderdeel van de monitoring die wij voor jouw website doen. Met het monitoren van de website houden we eigenlijk vrijwel alles bij. Hierbij zijn de rankings van je zoekwoorden uiteraard het belangrijkste!
Dit is volledig afhankelijk van verschillende factoren. Allereerst hang dit namelijk af van de nulmeting die we aan het begin van de samenwerking hebben gedaan. Is er namelijk al het een en ander gedaan wat betreft zoekmachine optimalisatie, dan zou het kunnen zijn dat we minder tijd nodig hebben om je website te laten groeien en voor een Return On Investment te zorgen. Uiteraard moeten we dit werk wel eerst controleren en waarborgen. Soms moeten we vooralsnog opnieuw beginnen met een optimalisatie omdat alle links die op de website staan bijvoorbeeld van hele slechte kwaliteit zijn.
Wanneer er nog helemaal niks aan de website is gedaan moeten we vanaf nul beginnen. Voordat de teksten die geschreven zijn meerdere keren en goed geïndexeerd zijn, zijn we soms ook weer meerdere weken verder. We hebben nou eenmaal geen invloed op hoe vaak een website gecrawld wordt door een zoekmachine. Zelfde geldt voor het opbouwen van autoriteit met linkbuilding. Je kan namelijk niet te snel gaan hiermee, want dat komt voor de zoekmachine weer over als spam. Er zijn dus verschillende factoren waar rekening mee gehouden moet worden tijdens een optimalisatie.
Zo hangt het ook af van je concurrentie, hoe snel je jouw ROI kan realiseren. Is de concurrentie moordend, dan kan het zomaar zo zijn dat je langer dan een jaar bezig bent hiermee. Denk dan aan de verhuis- of slotenmaker branche voor voornamelijk de grotere steden. Hier moet je toch echt geduld hebben voordat je daadwerkelijk topposities bereikt hebt. Met een mindere concurrentie kan het zomaar vele malen sneller gaan. In sommige gevallen heb je jouw ROI al na zes maanden, en soms duurt dat toch iets langer en ga je richting de tien maanden.
Schakel je een specialist in voor zoekmachine optimalisatie, maar twijfel je er ook over of je daarbij Google Ads in moet schakelen? Geen gekke gedachte! Een zoekmachine optimalisatie professional gaat uiteraard alleen over het SEO-plaatje zoals het woord het al zegt. Voor het adverteren in Google, ook wel SEO, moet een aparte specialist voor ingeschakeld worden. Bij ons online marketing bureau houd je in dit geval dan ook contact met verschillende specialisten.
Wanneer je begint met zoekmachine optimalisatie is het zelfs een hele slimme zet om ook meteen Google Ads in te schakelen. Als je net pas begint met de optimalisatie van jouw website, dan duurt het namelijk even voordat je in de organische zoekresultaten goed zichtbaar bent. Als je in de tussentijd adverteert, krijg je dus al bezoekers en aanvragen. Op deze manier hoef je niet te wachten tot je zichtbaar bent door middel van SEO. Als je vervolgens ook nog in de organische zoekresultaten zichtbaar bent, kun je jouw advertenties nog steeds laten draaien. Je bedekt zo namelijk een groter gedeelte in de zoekresultaten van de zoekmachine. Ten eerste wekt dit vertrouwen op bij jouw bezoekers en daarnaast heb je een grotere kans dat mensen op jouw resultaat klikken omdat je twee keer tevoorschijn komt in de zoekresultaten!