Zoekmachine optimalisatie kosten
Voor een leek kan zoekmachine optimalisatie een vrij abstract begrip zijn. Een inschatting maken van wat zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een online marketing bureau dan zou kosten is daarom lastig. Jij bent immers geen SEO specialist. De meeste online marketing bureaus richten zich op de zoekmachine optimalisatie van Google om daarin hoog bovenaan in de organische zoekresultaten terecht te komen. Dit komt omdat deze zoekmachine veruit het meeste gebruikt wordt in de westerse wereld en vooral Nederland.


Dit is dus een efficiënt platform ten opzichte van de website optimalisatie kosten. Wilt u dus zo veel mogelijk mensen binnen uw taalgebied bereiken? Dan is Google het platform om voor te optimaliseren. Met een goede strategie krijgt u veel terug van de zoekmachine optimalisatie kosten. Daar heb je dan wel een goede check voor nodig. De expert moet exact weten welke diensten je biedt en welke hulp jij aan bezoekers geeft.
De prijzen voor het optimaliseren van een website voor Google hoeven niet altijd vast te liggen. Een uitleg van een online marketing bureau voor de kostenbepaling is daarom gewenst. Zo kun je bijvoorbeeld gratis advies aanvragen bij onze consultant. Hieronder een aantal voorbeelden, opdat men een idee kan vormen hoe de kosten van zoekmachine optimalisatie tot stand komen.
Kosten van zoekmachine optimalisatie voor een website
Meestal is het handig om de kosten voor website optimalisatie niet te vermijden. Zoeken naar de laagste prijzen van internet marketing bureaus kan natuurlijk altijd en is ook aan te raden. Wel moet de kwaliteit die ervoor terugkomt goed gepeild worden. Omdat bovenaan in Google staan zo belangrijk is voor het aantrekken van bezoekers en het vertrouwen van online klanten is het zeker de moeite waard om hier in te investeren. De zoekmachine optimalisatie kosten verschillen per online marketing bureau of per SEO specialist. Hieronder een aantal punten om rekening mee te houden:
- Analyse van de website;
- Updaten en optimaliseren van design;
- Optimaliseren van content;
- Periodieke updates.
Analyse en kosten
Een snelle manier om erachter te komen wat de kosten zullen zijn is door een analyse te laten doen. Met behulp van deze scan maakt een expert een inschatting van jouw business en hoeveel er voor nodig is om te scoren met zoekmachine optimalisatie. Dit is afhankelijk van de vier pijlers van SEO: techniek, on-page, linkbuilding en conversie. Een dergelijke analyse is een van de meest effectieve investeringen voor je bedrijf omdat je er meteen achter komt wat zal werken en wat niet.
Indien de website optimalisatie op een frisse website beter verloopt, kunnen de gemaakte kosten makkelijk terugverdiend worden vanwege de verbeterde online vindbaarheid. Met het vasthouden aan een oude, minder geschikte, website kan men juist relatief hoger in kosten uitkomen met de zoekmachine optimalisatie indien men de topposities hoog bovenaan in Google er niet mee kan bereiken.
Webdesign en prijzen
Op webdesign kan al in kosten voor zoekmachine optimalisatie bespaard worden, indien een website al relatief up-to-date is en voor meerdere platformen ‘responsive’ is gemaakt (denk bij platformen aan smartphones, laptops, desktop computers). Als dit niet zo is, gaan de kosten van website optimalisatie onder meer zitten in het responsive en toegankelijk maken van uw pagina’s. Ook als u uw website richt op een type potentiële klanten die slechts van één platform gebruik maken zal u uw site responsive moeten maken. De service die wij bieden met het webdesign heeft veel te danken aan onze expertise in zoekmachine optimalisatie. Zoekmachines als Google beoordelen uw webpagina’s op algeheel webdesign en met name toegankelijkheid. Als het kosten met zich meebrengt om deze punten van zoekmachine optimalisatie door een internet marketing bureau te laten verbeteren is dat welbesteed.
Content en prijzen
De zoekmachine optimalisatie van content kan variëren in kosten, naarmate er meer content van de opdrachtgever wordt verlangd. Minder content betekent lagere prijzen. Bij content kunt u denken aan het optimaliseren van een homepage of landingspagina. Een ander aspect wat de onkosten bepaalt voor de zoekmachine optimalisatie van dergelijke webpagina’s is de moeilijkheid van de opdracht. Indien u op de meest gewilde zoekwoorden gevonden wilt worden en bovenaan in de organische zoekresultaten van Google wilt staan kunt u dat terug zien in hogere kosten voor de zoekmachine optimalisatie.

- Veel tijd besparen
- Minder onzekerheid
- Een groot netwerk voor linkbuilding
- Data gedreven beslissingen
- Technische optimalisatie
Complete optimalisatie
U kunt ervoor kiezen om een totaalpakket af te sluiten bij een online marketing bureau om hoog in Google te belanden. Vaak gaat het hier om SEO en linkbuilding. Toch kunnen er ook andere internet marketing diensten inbegrepen zijn bij de website optimalisatie kosten. Denk hierbij aan tools waarmee u kunt zien op welke gebieden u de meeste klanten krijgt of waar bezoekers op zoeken wanneer ze uw site bezoeken.


Specifieke optimalisatie
Los kunnen deze onderdelen ook als aparte service worden gekozen. Het gaat in dat geval om SEO specialisten in een specifiek vakgebied met betrekking tot Google. De prijzen om een hoge positie bovenaan in Google te krijgen zullen verschillen per gebied. Iets om op te letten is dat de rest van uw site goed in elkaar zit en alleen zo’n service afsluit als de rest in orde is. Hoger in Google komen werkt alleen door de onderdelen van zoekmachine optimalisatie te combineren. Het zou namelijk zonde zijn wanneer u geld uitgeeft en het optimaliseren niet volledig gebeurt omdat er een bepaald onderdeel achterloopt. Het is daarom aan te raden om eerst advies te vragen wanneer het op website optimalisatie kosten aankomt.

Samen vooruit,
samen winnen
Een uitstekend resultaat begint bij een uitstekend team. Dat is het geheim achter online winnen!
Meet the teamWaar voor uw geld bij ons
Bij SAM Online Marketing kijken wij, als SEO specialist, eerst wat voor een project precies nodig is voordat wij een schatting van de kosten voor website optimalisatie geven. Dit komt omdat elke website een andere aanpak nodig heeft. Zo’n strategie om succesvol te worden in Google kan ons team uiteenzetten en overleggen. Ten grondslag aan een goede strategie ligt altijd een uitvoerige scan van je website. Tijdens het project kunnen wij u advies verlenen en aangeven welk onderdeel zoekmachine optimalisatie het hardst nodig heeft. Bent u benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Bereik ons telefonisch via 071 203 24 88 voor meer informatie over de website optimalisatie kosten bij ons online marketing bureau.
- Ontvang meer bezoekers
- Een duidelijk groeiplan vooraf
- Flexibiliteit en snel schakelen
- Heldere en transparante rapportages

Meer bezoekers naar je website
Verdien je investering dubbel en dwars terug!
Wat onze klanten zeggen over
SAM Online Marketing










Gratis een eerste strategiesessie?
Klaar om te sparren met
een specialist met 15+ jaar ervaring in het vak? Neem contact op!