Website optimalisatie

Wil jij ook gevonden worden door jouw potentiële klant? Laat jouw website optimaliseren door SAM Online Marketing. Als online marketing bureau zijn wij altijd op de hoogte van de laatste Google updates. Zo zorgen wij niet alleen voor een website die up-to-date is, maar ook voor een conversie-gerichte website die goed gevonden wordt in Google!

Ontdek jouw SEO score
GRATIS SEO scan t.w.v. €399,-

Website optimalisatie wordt steeds belangrijker jouw online onderneming! Steeds meer bedrijven die willen groeien zijn te vinden op het internet, waardoor het alsmaar moeilijker wordt om bij de top te komen zonder de juiste optimalisatie van je website of simpelweg het uitbesteden aan een online marketing bureau als wij. Met de hulp van SAM Online Marketing weet je namelijk zeker dat je snel op de eerste pagina van de organische zoekresultaten zal staan! Wil je graag zo snel mogelijk winnen van jouw online concurrenten? Neem dan direct contact op met één van onze consultants voor vrijblijvend advies met een analyse van je website. Anders vertellen we je graag meer over website optimalisatie en geven we je tips hoe je dit het beste aanpakt!

Ontdek hoe jij succes behaalt met SEO

SEO
Meer organische bezoekers

Wat is website optimalisatie en hoe werkt het?

Website optimalisatie is simpel gezegd het inrichten van je website aan de hand van diverse richtlijnen waar zoekmachines als Google je site op beoordelen. Wil je jouw website optimaliseren, dan zijn er diverse factoren waar rekening mee gehouden moet worden en die goed ingericht moeten zijn als je organisch goed wilt scoren. Met website optimalisatie gaat het eigenlijk voornamelijk om zoekmachine optimalisatie (SEO), maar daarbij komt ook een onderdeel webdesign. Met SEO creëer je bezoekers op jouw website, maar met een strak design die jouw bezoeker meteen aanspreekt wanneer diegene op jouw website komt, wordt je bezoeker als het ware naar een conversie begeleid.

Met het optimaliseren van je design is het belangrijk om eerst de markt te scannen, zodat we erachter kunnen komen wat het gedrag van je doelgroep is en wet ze het liefste willen zien. Vervolgens zullen we jouw website checken om in kaart te brengen wat er nog ontbreekt. Aan de hand van deze analyses ontwerpen we bij SAM Online Marketing een nieuw of geoptimaliseerd design die onze consultants aan jou voorleggen.

Met SEO is het belangrijk dat er zo snel mogelijk een stroom aan natuurlijke bezoekers op de website komt. Ook hier beginnen we met een scan van de markt, waarbij we analyseren wat de mogelijkheden zijn en wat ervoor nodig is om zo snel mogelijk bezoekers te genereren. Met deze analyse zullen de consultants van ons online marketing bureau opnieuw met jou brainstormen om de basis van de campagne rond te maken. Jij bent ten slotte de specialist in jouw markt!

Een greep uit onze kennisbank

In de top 3 van Google staat, doe je niet zomaar. Benieuwd naar alle ins en outs over SEO? Klik op een van de items hieronder!

Wat is seo?

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization.

Hoe werkt Google Ads?

Wil je beginnen met SEA, als bijvoorbeeld aanvulling op jouw SEO

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is gratis software van Google waarmee je uitgebreide…

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is één van de belangrijkste tactieken binnen…

Wat is online marketing?

Bij online marketing kies je ervoor om jouw product of dienst te promoten via het…

Wat is de customer journey?

Een customer journey is in het Nederlands een klantreis. Het is de reis de klant..

SEO Jake

Kan ik beter beginnen met SEO of met mijn design?

Het maakt niet uit welke van de twee onderdelen je eerst aanpakt. Zolang je design maar goed is ingericht zodra er een redelijke stroom aan bezoekers op je website komt. Op die manier haal je namelijk het meeste uit de bezoekers die je website bezoeken. Wanneer je een conversiegerichte website hebt, kan dit zomaar zorgen voor 10% – 20% meer conversie!

Is het verstandig om ook te kiezen voor Google Ads?

Het is zeker verstandig om ook te kiezen voor Google Ads. SEO is namelijk een langdurig proces, waarbij je de resultaten vaak na 9 tot 12 maanden écht begint te zien. Terwijl je website dus geoptimaliseerd wordt voor SEO kan de hulp van andere marketing campagnes alvast voor conversies zorgen! Google Ads is daar een hele goed optie voor, want je creëert meteen naamsbekendheid. Zet je in op SEA, dan ben je ook al meteen bovenaan de zoekresultaten van Google zichtbaar als je het meeste biedt op een zoekwoord, waardoor je al veel kliks zal ontvangen. Mits je advertentie natuurlijk goed en professioneel is ingericht. Hiervoor kun je advies vragen bij onze Google Ads consultant!

6 tips voor de beste website optimalisatie!

Om voor de beste optimalisatie van je website te zorgen, hebben de consultants van SAM Online Marketing 6 belangrijke punten voor je op een rijtje gezet waarmee je grote stappen kunt maken! Let wel op dat er veel tijd zit in het zoekmachine optimalisatie proces. Het is geen eenmalige tijdsinvestering om het vervolgens een succes te maken. Hiervoor moet je constant bezig blijven met de website, de voortgang blijven analyseren en de markt blijven scannen voor mogelijkheden.

1. De basis moet staan met een technisch sterke website

Techniek is de basis voor de gehele website optimalisatie waarmee je dus als het ware een fundament legt voor de rest van de optimalisatie. Snelheid is hierbij bijvoorbeeld een van de belangrijkste punten. Bedenk eens een moment wanneer jij op een website terechtkomt die veel te traag is. Maar liefst 52% van de bezoekers die moeten wachten op een website die te traag laadt, vertrekken al na 2 seconden! Snelheid is dus ook niet zonder reden één van de belangrijkste aspecten van de techniek van je website.

Waar bestaat de technische optimalisatie verder uit?

Wat er verder bij een technisch goede website komt kijken is een duidelijke structuur om voor een goede crawlability en indexability te zorgen. Zo kunnen de crawlers van zoekmachines zich makkelijk een weg banen door jouw website.

Daarnaast moet de website aan de richtlijnen voldoen van het W3C. Wereldwijd zijn er voor alle websites en webshops richtlijnen gemaakt door het W3C waar jouw website aan moet voldoen. Voldoet je website hier niet aan? Dan wordt je deze hier bij voorbaat al op afgekeurd.

Een SSL-certificaat zorgt verder voor de betrouwbaarheid en de beveiliging van je website. Dit is te herkennen aan het deel https voor je url in plaats van http en kan je host voor je realiseren. Is je website nu technisch helemaal in orde? Dan is het tijd voor de volgende stap in het website optimalisatieproces!

Wat maakt ons uniek?

Waarom jij met SAM wél wint

We zetten de extra stap

Waar andere marketeers het houden bij tools, denken wij verder dan dat om resultaten voor jou te halen.

Super resultaat gericht!

Door onze holistische aanpak behalen wij consistent resultaten voor al onze klanten!

Alle online expertise in-house

Vanuit jouw budget maken we een strategisch plan
met de kortste weg naar resultaat

Groeien als jij groeit, Floris We zetten de extra stap, Jake We gaan door tot het resultaat gehaald is, Ali

2. Met het zoekwoordonderzoek leg je het fundament voor je marketing campagne

Het zoekwoordonderzoek wordt door velen onderschat. Zonder de juiste zoekwoorden kun je een technisch goede website hebben en linkbuilden wat je wilt, maar waar doe je het dan eigenlijk voor? Met een professionele analyse van de markt zal je de beste mogelijkheden vinden waar je op kunt scoren op zowel de korte als de lange termijn. Voor de korte termijn zijn de zogeheten longtail keywords van groot belang.

Zelfs in de service linkbuilding is het zoekwoordonderzoek een groot onderdeel. Op basis hiervan worden de ankerteksten uitgekozen. En misschien nog wel het allerbelangrijkste; het thema van de website. Door de markt uitgebreid te analyseren en vervolgens de zoekwoorden die je hebt gevonden uitgebreid te scannen, kom je tot het thema met de thema zoekwoorden van de gehele SEO strategie. Een website zonder thema is als een auto zonder motor; je hebt er helemaal niks aan!

3. Content is king! Dus richt het op de juiste manier in

De quote ‘content is king’ zegt eigenlijk alles al. Waar je echt mee gaat ranken in Google is met behulp van sterke content! Niet alleen voor je bezoekers, maar ook voor de zoekmachines. Die willen de bezoekers namelijk de beste ervaring geven en dus het beste resultaat laten zien voor een specifieke zoekopdracht.

Met het schrijven van de content is het dus heel belangrijk dat je zo veel mogelijk voor de bezoeker schrijft en dit zo goed mogelijk uitlegt en onderbouwt. Alle mogelijke vragen die een bezoeker heeft over jouw service of over jouw product moeten getackeld zijn in jouw tekst. Verder is het belangrijk dat je het hoofdzoekwoord samen met de LSI-zoekwoorden op een natuurlijke manier door de tekst verwerkt wordt. Vergeet daarbij ook niet het thema van je website! Op die manier zullen de zoekmachines goed herkennen waar jouw pagina over gaat en zal het gehele thema van je website meer waarde krijgen!

Ontdek jouw SEO score

Doe de GRATIS SEO scan

Laat ons je website analyseren en zet stappen in de juiste richting.

  • Hoe kom jij in de top 3?
  • Waarom sta je er nu nog niet?
  • Wat doet jouw concurrentie wél goed?
SEO Specialist Jake

SEO specialist

Kan ik mijn website zelf optimaliseren of moet ik dit uitbesteden aan een online marketing bureau?

Je kunt altijd proberen je website zelf te optimaliseren. Echter is het wel zo dat je in dit geval de eerste paar jaar veel tijd en geld kwijt zal zijn voordat je snapt wat je doet en je website echt zal groeien. Door de te kiezen voor de service van een online marketing bureau en te kiezen voor het deels of juist helemaal uitbesteden van de diensten, weet je zeker dat je direct op je doel af zal gaan. Met een website optimalisatie strategie die op maat wordt samengesteld weet je namelijk zeker dat we de snelste weg naar succes nemen en je de resultaten nog veel sneller zal zien dan je had gedacht! Door te investeren in de service van SAM Online Marketing bespaar je dus geld, verdien je jouw investering ook weer vele malen terug, bespaar je tijd, haal je diverse specialisten in huis, krijg je altijd het juiste advies, worden meer dan 10 verschillende tools gebruikt om je website te optimaliseren en zijn er nog veel meer voordelen waar je van profiteert!

Hoe richt ik mijn tekst goed in met zoekwoorden?

Om je tekst goed in te richten met de zoekwoorden die in de analyse naar voren zijn gekomen, zijn er een paar punten van groot belang. Allereerst is de eerste heading, ook wel H1, van je pagina het aller belangrijkste. Het hoofdzoekwoord moet hierin verwerkt zijn en het liefst zo veel mogelijk aan het begin. Daarbij is het belangrijk om deze zoekwoorden door de rest van je headings goed te verwerken. Wanneer iemand een pagina checkt, zal diegene de headings als allereerst scannen, en dat doen de zoekmachines dus ook.

Verder is het belangrijk dat je de inleiding goed gebruikt om meteen al duidelijk te maken aan de zoekmachines en je bezoekers waar de tekst over gaat. Verwerk het hoofdzoekwoord er dus zeker twee keer in en verwerk wanneer de inleiding dit toelaat ook één of enkele LSI-zoekwoorden. Dit is het fundament voor jouw SEO-tekst!

4. Zorg voor een goede on-page optimalisatie

De basis van de gehele website optimalisatie staat! Nu is het belangrijk om de overige on-page punten aan te pakken en de website aan de hand van het zoekwoordonderzoek verder goed in te richten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de page title en meta description die ingericht moeten worden met de desbetreffende zoekwoorden. Deze titel en omschrijving krijg je te zien als jouw resultaat in de zoekmachine. Verder moeten alle afbeeldingen een alt tag krijgen om zo aan de zoekmachines duidelijk te maken waar de foto over gaat. Zij kunnen de foto namelijk niet zien!

Een goede interne linkstructuur is verder ook van groot belang. Hiermee verbind je alle pagina’s op je website aan elkaar en kan de autoriteit binnen de website doorstromen. Autoriteit krijgt een pagina door bijvoorbeeld hoog in de organische zoekresultaten van Google te staan of door het plaatsen van kwalitatieve links uiteraard. En dat is meteen het volgende punt voor het optimaliseren van je website.

5. Ga aan de slag met linkbuilding op basis van relevantie en kwaliteit

Nu draait het voornamelijk nog om het creëren van autoriteit door kwalitatief hoogwaardige backlinks te plaatsen. Iedere link moet tot in detail nagekeken worden om er zeker van te zijn dat het van goede waarde is. Hierbij worden factoren gecheckt zoals DA- of DR-waarde, hoeveelheid bezoekers en bijvoorbeeld Trust Flow. Zo weet je zeker dat het domein waar je een link op wilt plaatsen van goede waarde is.

Vervolgens is het met linkbuilding van belang om te kijken wat voor soort links je nodig hebt. Je kan bijvoorbeeld linkbuilden door het plaatsen van blogartikelen met jouw link erin, het ruilen van links met linkpartners of door een backlink te plaatsen op een startpagina. Iedere manier zal je goede autoriteit geven, maar blogartikelen zijn wel de meest natuurlijke manier voor de zoekmachines. Naast dat je hier autoriteit van ontvangt kunnen bezoekers die het blogartikel scannen en lezen ook op jouw website terechtkomen door op de link te klikken!

Met linkbuilding is het overigens wel belangrijk dat je geleidelijk backlinks plaatst. Wil je jouw website optimaliseren op de juiste manier, dan moet je niet te snel willen gaan. Wanneer je namelijk te veel links in een korte tijd plaatst die daarbij ook nog eens irrelevant en van slechte waarde zijn, kan Google dit zien als spam en kun je juist een penalty krijgen. Hierdoor ga je weer honderd stappen achteruit. Zorg dus dat je dit onderdeel van de optimalisatie van je website goed analyseert en slim aanpakt.

6. Volg de voortgang op de voet!

Nu je de website optimalisatie in principe hebt afgerond, is het belangrijk dat je goed bijhoudt wat de voortgang van je website is. Je kunt verschillende tools gebruiken zoals SE Ranking om je zoekwoorden hierin te verwerken en de rankings in bij te houden. Daarnaast kun je aan deze specifieke tool ook Google Analytics en Google Search Console verbinden om de voortgang van je groei in bezoekers bij te houden. Zo heb je alles op één platform bij de hand.

Wel is het belangrijk om te weten dat je niet bij iedere kleine positiever verandering meteen moet handelen. Het kan namelijk gebeuren dat een zoekwoord een keer twee posities zakt. Waar je echt naar moet kijken, zijn de grote veranderingen. Denk aan een daling van 10 posities of in sommige gevallen zelfs nog veel meer! Dit laat namelijk zien dat er duidelijk iets niet goed is met de desbetreffende pagina. Daarnaast is het ook belangrijk om te kijken naar een verzakking van de gehele website. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je toch enkele slechte links hebt geplaatst of dat er ineens spam links op je website staan die door een externe partij zijn geplaatst. Check daarom eerst je linkprofiel in zo een geval!

Wat andere ondernemers zeggen…

5/5

ADA Car Cleaning

#SEO #webshop

Een bureau dat écht verstand heeft van online marketing. Er wordt gedacht in oplossingen, zeer transparant en komen met realistische doelstellingen.

5/5

Ruben

#SEO

Sam Online Marketing en Webdesign doet wat ze beloven; een strakke, resultaat-gerichte website binnen 3 weken. Daarnaast zie ik door alle marketing activiteiten het aantal website bezoekers en leads stijgen. Zeker een aanrader!

5/5

Mehran Hushyari

#website

Een hele fijne ervaring met dit bedrijf. Doelgericht, klantvriendelijk, behulpzaam en altijd bereikbaar. Diversiteit van diensten en expertise.

5/5

M.M. Araghi

#SEO

Sommige reviews kon ik terug herleiden tot een bedrijfsnaam. Gecheckt…zoeken op ‘verhuizen Haarlem’ en idd dit bedrijf stond hoog in Google. In zee met ze gegaan. Dit zijn tóppers, klaag nu tegen ze dat ik het véel te druk heb :)

5/5

Dennis Weggenaar

#SEO #webshop

SAM Online Marketing heeft mij geholpen met de vindbaarheid te verbeteren in de regio. Niet alleen hebben zij gedaan wat ze zeiden, maar kwamen ook steeds met nieuwe manieren om de markt aan te pakken. Professionele werkwijze.

5/5

Rob Bijtjes

#SEO

Sommige reviews kon ik terug herleiden tot een bedrijfsnaam. Gecheckt…zoeken op ‘verhuizen Haarlem’ en idd dit bedrijf stond hoog in Google. In zee met ze gegaan. Dit zijn tóppers, klaag nu tegen ze dat ik het véel te druk heb :)

5/5

Global Hair

#SEO #webshop

Met SAM Online Marketing heb ik topposities behaald in Google. Vriendelijke gasten en geduldig! Bedankt SAM :).

5/5

Monique Jeijsman

#SEO #website

Ik werk nu een aantal maanden samen met Sam online. De communicatie is altijd keurig. Ook als er iets niet goed gaat, dan lossen ze het meteen op. Ze denken goed mee om iets te verbeteren en houden mij ook scherp als ik iets moet aanleveren.

5/5

Jimmy Fransen

#SEO #webshop

Goed deskundig advies, zeer betrokken bij alles, al met al een fijne samenwerking

5/5

Henk Riem

#SEO #website

Geweldig team specialisten die doen wat ze beloven. Denken mee, adviseren en zorgen voor een optimaal resultaat. Ik beveel SAM Marketing zeker aan!

5/5

Van Vleuten Marketing

#SEO

Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De werkwijze en communicatie is altijd helder. Beide partijen weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Dit is zeker een aanrader.

5/5

Brahim Vlogs

#SEO #website

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, alle afspraken zijn tot nu nagekomen. Wat ik zeer belangrijk vindt is dat als er een verandering plaats moet vinden dat het snel gedaan wordt, en dat is hier zeer zeker het geval!

5/5

Tolga Cav

#SEO #website

Professionele Team die hart heeft voor jou zaak en er voor zorgt dat jij moet goed gevoel je werk kan doen!

Kan ik ook alleen mijn linkbuilding uitbesteden?

Je kunt zeker kiezen voor alleen je linkbuilding uitbesteden! Het is zelfs heel begrijpelijk om te kiezen voor het uitbesteden van alleen deze service. In alleen de optimalisatie van je linkprofiel zit namelijk al heel erg veel tijd, zeker als je geen contacten hebt waar je mee kunt ruilen. Dit is dan ook meteen één van de voordelen die komen kijken bij het uitbesteden van je linkbuilding aan een online marketing bureau. Bij SAM Online Marketing bestaan we bijvoorbeeld al meer dan 10 jaar, wat betekent dat we in al deze jaren een uitgebreid netwerk hebben opgebouwd met partners waar we kwalitatieve links mee kunnen ruilen!

Wat moet ik doen bij een drastische verzakking van een zoekwoord?

De drastische verzakking van een zoekwoord kan meerdere oorzaken hebben. Allereerst kan het liggen aan slechte links voor de specifieke pagina. Check daarom eerst je linkprofiel! Is dit in orde dan kan het bijvoorbeeld zo zijn dat er een update is geweest van Google, waardoor je pagina strenger beoordeeld wordt. In zo een geval moet je het advies van Google opvolgen en jouw pagina direct anders inrichten om weer goed te scoren.

Uiteindelijk is iedere situatie uniek en is het belangrijk dat je alle factoren van website optimalisatie goed scant. Loop de bovenstaande tips opnieuw door als basis om met behulp hiervan alle punten waar het aan kan liggen stapsgewijs uit te sluiten. Op die manier kom je er meteen achter waar het aan kan liggen dat je pagina niet goed scoort!

Online Marketing Experts

Expertise nodig voor jouw online marketing?

Onze specialisten geven je advies op maat waarmee jij boven jouw concurrenten uit stijgt!

Conversie optimalisatie is de sleutel tot succes!

Wanneer je eenmaal een goede stroom aan bezoekers op je website hebt gecreëerd is het tijd om naar de conversiegerichtheid hiervan te kijken. Om je bezoekers daadwerkelijk aan te zetten tot actie moet het ontwerp van je website goed zijn ingericht. Zo moet er op diverse plekken op je landingspagina een knop of formulier staan om contact op te nemen of een offerte aan te vragen. De manier waarop je foto’s gebruikt heeft daarnaast veel invloed. Kijkt of wijst er iemand in de foto naar een knop bijvoorbeeld, dan wordt jouw bezoeker onderbewust aangespoord om de aandacht op de knop te richten. Zelfs het lettertype en de grootte van het lettertype kan invloed hebben op je conversie! Sommige lettertypen zijn bijvoorbeeld te druk of klein om te lezen, wat averechts werkt.

Kies voor je website optimalisatie uitbesteden aan SAM Online Marketing

Voor de optimalisatie van je website zijn dus diverse punten van groot belang om er echt een succes van te maken en voor een winstgevende website te zorgen. Vaak is het verstandig om toch een specialist van een SEO bureau in te schakelen om je website volledig in orde te maken en slim in te richten. Iemand die er dagelijks mee bezig is, weet precies wat ervoor nodig is om jouw website succesvol te maken en in de kortste tijd naar de top te brengen. Zeker het technische deel kun je het beste uitbesteden aan een echte expert. Met de kleinste veranderingen kan je gehele website er al uit liggen en ben je alleen maar verder van huis. Wil je dus liever vandaag dan morgen winstgevend zijn op het internet? Schakel de specialisten van ons online marketing bureau in en win van jouw concurrenten!