SEO uitbesteden
SEO uitbesteden lijkt tegenwoordig van cruciaal belang voor je onderneming wanneer je echt online wilt groeien en winnen van je concurrenten. Of kun je je website toch zelf optimaliseren? Iedere onderneming heeft tegenwoordig eigenlijk wel een website of webshop. Meteen de reden waarom het uitbesteden van SEO zo belangrijk is tegenwoordig. Er is steeds meer concurrentie en het wordt steeds lastiger om met de top te concurreren.
- Overzicht van gemiste kansen
- Analyse + berekening voor meer omzet
- Inzicht in strategie van je concurrentie
SEO uitbesteden of zelf doen?
Moet je SEO uitbesteden of kun je het beter zelf oppakken? Los van al jouw concurrenten die op het internet te vinden zijn, gaat het vooral om de vele bezoekers die je op je website of webshop kunt krijgen door online goed vindbaar te zijn. Sinds 2020 zie je ieder jaar nog een stijging in de dagelijkse internetgebruikers. Toen was dit al 86,9% volgens het CBS, maar dit blijft nog steeds groeien! Vorig jaar zaten we namelijk al op 89,5%. Alleen maar kansen die je online kunt pakken met een goed ingerichte website aan de hand van zoekmachine optimalisatie! Of je SEO moet uitbesteden is nog maar net de vraag, maar dat SEO enorm veel kan opleveren, is zeker!
Nu vragen veel ondernemers zich af of je beter kunt kiezen voor SEO uitbesteden of dat je dit alsnog zelf kunt doen door bijvoorbeeld veel goede content te schrijven. Als bureau is het niet gek dat wij als nel zeggen: “SEO kun je beter uitbesteden!” Daar hebben wij nu eenmaal baat bij. Toch is dit advies gebaseerd op verschillende zaken. Specialisten van ons online marketing bureau lichten graag de diverse voordelen uit en wat je er allemaal voor terugkrijgt wanneer je de diensten uitbesteedt.
SEO overlaten aan experts of zelf doen,
waarmee wordt je écht winstgevend?
Wat is nodig om te slagen?
Van zoekmachine optimalisatie wordt vaak gedacht dat er maar enkele punten van de website geoptimaliseerd moeten worden en je daarmee al beter vindbaar zal worden. Voordat ondernemers denken aan het uitbesteden van SEO wordt er om die reden eerst aan gedacht om het zelf te doen. Maar kan je wel echt successen behalen door je SEO zelf te doen?
Zoekmachine optimalisatie is een heel breed begrip wat van alle kanten goed aangepakt moet worden. Mis je de optimalisatie van één onderdeel, dan zal een goede organische groei moeilijk worden.
Vroeger hoefde je maar een simpele tekst te schrijven en de zoekwoorden waar je voor wilde scoren hier vaak genoeg in te verwerken om er al mee te scoren in de organische zoekresultaten. Helaas is dat verleden tijd. SEO is tegenwoordig vele malen uitdagender. Zoekwoorden kan je niet te vaak meer verwerken, want dan komt het over als spam. Maar daarnaast moet je website technisch goed in orde zijn en wil je hoge kwaliteit links om te kunnen groeien. Een klein foutje kan soms al fataal zijn voor de gehele groei van je website!
SEO uitbesteden lijkt op die manier toch de voordeligere optie. Reden dat sommige ondernemers ervoor willen kiezen om hun zoekmachine optimalisatie zelf te doen in plaats van uitbesteden, is omdat ze hiermee willen besparen op de kosten. Maar met de tijd die je hieraan kwijt bent, ben je eigenlijk vele malen duurder uit. Jouw tijd als ondernemer is namelijk veel geld waard. Met het uitbesteden van SEO weet je zeker dat er een goed plan uitgezet wordt waarmee organische groei een garantie is. Tijd die hierin gestoken wordt gaat dus zeker niet verloren.
In de kosten waarmee je investeert in je SEO uitbesteden, is veel meer inbegrepen dan je zou denken. Om goede en overzichtelijke analyses te kunnen maken, hebben de specialisten waar jij je SEO door laat doen tools nodig. Denk aan linkbuilding tools, om de kwaliteit van specifieke backlinks en het linkprofiel van jouw website te analyseren, maar ook die van jouw concurrenten. Verder worden met deze verschillende tools de zoekwoorden in kaart gebracht waarmee je winstgevend wordt. Tools geven namelijk aan hoe moeilijk het bijvoorbeeld is om op een zoekwoord te scoren en wat het maandelijkse zoekvolume is. Door je SEO uit te besteden aan een specialist profiteer je van vele voordelen!
Rijschool Uniek
Meerdere nr. 1 posities
én mede marktleider!
De rijschool profiteert inmiddels van veel nieuwe aanmeldingen en is tijdens de samenwerking flink vooruit gegaan.
#seouitbesteden
Wat is het voordeel van SEO uitbesteden in plaats van het zelf te doen?
Of je SEO zelf moet doen of dit moet uitbesteden is iets waar ondernemers vaak hun vraagtekens bij zetten. Zoekmachine optimalisatie is een breed begrip waar je veel manuren voor nodig hebt. Sommige grote bedrijven nemen zelf een SEO specialist full-time in dienst om de website constant te verbeteren en beter vindbaar te maken. Toch kiezen veel ondernemers of bedrijven er vaak voor om een online marketing bureau in te schakelen voor hun SEO. Hier komen namelijk verschillende voordelen bij kijken.
Allereerst beschikt een SEO bureau over diverse specialisten voor de verschillende onderdelen waar de optimalisatie uit bestaat. Door je SEO uit te besteden huur je dus eigenlijk veel ervaring en expertise in van verschillende professionals. Zij weten precies wat ervoor nodig is om met de top te kunnen concurreren en hiervan te winnen! Samen wordt een duidelijk plan gesmeden en vervolgens pakt iedere specialist zijn eigen onderdeel aan.
Zo wordt het creëren van de autoriteit volledig opgepakt door de linkbuilding specialisten, on-page de website slim ingericht door de on-page SEO specialisten en wordt technisch de website volledig in orde gemaakt door de webbouwers.
Wat betreft linkbuilding profiteer je daarbij van het brede netwerk dat deze experts in bezit hebben. Dit kost vele uren waarin je op zoek moet naar kwalitatieve links. Iedere link moet namelijk tot in detail geanalyseerd worden om zeker te weten dat de kwaliteit gewaarborgd wordt! Je kunt er zelfs voor kiezen om alleen linkbuilding te laten doen als onderdeel van SEO. In dit geval wordt je altijd bijgestuurd wat betreft de rest van de on-page werkzaamheden. Alle onderdelen van SEO gaan namelijk hand in hand met elkaar en moeten goed ingericht zijn, wil je goed kunnen scoren. Met de optimalisatie van maar één onderdeel van SEO kom je er niet zo makkelijk.
Verder is er altijd iemand die de website blijft monitoren wanneer je jouw zoekmachine optimalisatie uitbesteedt. Zakken de posities voor de zoekwoorden van een pagina plotseling of werkt de website ineens niet goed meer? Dan kan er snel gehandeld worden, omdat verschillende specialisten er bovenop zitten.
Alle voordelen van SEO uitbesteden op een rij
Redenen om SEO te laten doen
- Bespaar een hoop tijd
- Constante monitoring van je website
- Maak gebruik van een groot netwerk voor linkbuilding
- Toegang tot marketeers, developers en designers
- Scoor met de juiste zoekwoorden
- Een zakenpartner met ervaring
Nog niet overtuigd?
Dit is waarom SEO uitbesteden de beste optie is als je wilt slagen!
100% zekerheid van:
- ROI (Je verdient je investering dubbel en dwars terug)
- Altijd behaalde doelstellingen
- Complete ontzorging
- Een partner die meedenkt
- 990+ succesvolle cases
- Een bureau met de nodige ervaring (11 jaar)
Bij SAM onderscheiden we ons door onze focus op het resultaat. Dat staat namelijk voorop. We kijken minder naar de uren en kijken vooral naar wat het jou oplevert. Als je wilt winnen met SEO moet je verder kijken dan simpele tools. Je moet diep graven in data om de beste resultaten te kunnen neerzetten. Daar weten onze specialisten alles van. Besluit je om SEO aan ons uit te besteden? Dan moet jouw bedrijf er flink op vooruit gaan. Kosten wat het kost!
Ons team bestaat uit gedreven online marketing specialisten, die begrijpen dat een goed resultaat voor jouw bedrijf gelijk staat aan groei in ons bedrijf. Hoe beter de resultaten die onze specialisten voor jou halen, hoe beter de uitkomst voor elk individu in het team. Waar andere marketeers het houden bij de voordehandliggende tools, kijken wij verder dan dat om hoe dan ook verbluffende resultaten te halen!
Dat is simpel. We garanderen resultaat! Bij SAM Online Marketing gaan we door totdat de doelstellingen gehaald zijn. Deze garantie bieden we niet alleen als het gaat om SEO, maar ook als het gaat om alle andere diensten die we bieden.
Wanneer je met SAM Online Marketing werkt, ben je verzekerd van een partner die met je meedenkt. Een partner die verder denkt dan alleen SEO en juist met je kijkt naar andere aspecten van het online ondernemen. We zorgen er samen voor dat jij slaagt. Samen vooruit, samen winnen!
In de afgelopen 11 jaar heeft ons team meer dan 900 cases succesvol mogen oppakken. Dat zijn bijna duizend ondernemers die mede door SAM Online Marketing naar de top zijn gevlogen. Benieuwd naar onze resultaten? Bekijk onze cases!
Dat bestaat niet! Wat de doelstellingen betreft, spreken we altijd met je af dat we doorgaan totdat de doelstellingen gehaald zijn. Je besteed SEO aan ons uit om er een specifiek resultaat uit te halen. Aan ons de taak om dit resultaat te halen. Niets minder!
Wil je meer bezoekers
met SEO uitbesteden?
Laat onze specialisten jouw website in handen nemen en geniet van een hoge posities in Google en aanzienlijk meer bezoekers
- Krijg meer bezoekers
- Vermenigvuldig je investering
- 990+ succesvolle cases
Floris
Online marketing strateeg
Hoeveel kan SEO uitbesteden kosten?
Wat je kunt verwachten
Maandelijks zal SEO uitbesteden tussen de €500 en €6000 euro kosten. Meestal wordt hierin opgebouwd. Wanneer de resultaten behaald worden, kun je upgraden en je focussen op meer zoekwoorden. Zo val je een steeds breder deel van de markt aan en verspreid je je kansen om aan potentiële klanten te komen. Maar waar bestaan deze kosten precies uit?
De prijs waarmee je maandelijks in het uitbesteden van SEO investeert is gebaseerd op de hoeveelheid uren die je van een online marketing bureau inhuurt. Per uur kost een SEO bureau vaak tussen de €90 en €130. Is er maandelijks bijvoorbeeld tien uur nodig om jouw website bij te houden en te optimaliseren dan worden de kosten voornamelijk hierop gebaseerd. Hoe meer zoekwoorden je op wilt focussen en hoe hoger de concurrentie is om bovenaan de organische zoekresultaten te komen, hoe meer tijd er nodig is om hier te komen en hoe hoger de prijs zal zijn die je maandelijks in zoekmachine optimalisatie moet investeren.
Wat krijg je er allemaal voor terug
wanneer je jouw SEO uitbesteedt?
Wanneer je jouw SEO uitbesteedt, krijg je hier veel voor terug. De werkzaamheden voor de zoekmachine optimalisatie alleen al bestaat uit het linkbuilden, goed inrichten van de website on-page en deze technisch verder in orde maken. Bij SAM Online Marketing krijg je altijd een SEO pakket wat uit meer bestaat dan dat!
Aan het begin van de samenwerking wordt de website volledig nagekeken op techniek. Dit moet namelijk perfect in orde zijn om goed mee te kunnen scoren. Is de techniek van je website al niet in orde? Dan heb je eigenlijk niks om op te kunnen bouwen. Snelheid is hierin één van de belangrijkste onderdelen. Maar daarnaast moet je website bijvoorbeeld ook aan de richtlijnen van het W3C voldoen en moet het crawl budget geoptimaliseerd worden. Zo wordt een hele checklist afgegaan om in kaart te brengen hoe de website er technisch voorstaat.
Je website moet door zoekmachines als Google meer waarde krijgen. Dit wordt onder andere gedaan door middel van linkbuilding. Hierbij wordt gezocht naar kwalitatieve backlinks om naar jouw website te plaatsen. Kwaliteit is hierbij echt van belang. Je kunt niet zomaar iedere link die je vindt plaatsen. Iedere backlink moet tot in de puntjes nagekeken worden om te kijken of dit de juiste waarde aan jouw website kan leveren. Relevantie is hierbij ook heel erg van belang. Heb jij een website voor jouw rijschool bijvoorbeeld, dan moet er geen link van een website van een verhuisbedrijf komen. Dit kan zelfs negatieve gevolgen hebben voor je rankings!
Ga je dus voor SEO uitbesteden, dan kun je het gehele proces overlaten aan de zoekmachine optimalisatie specialisten. Zij hebben de contacten waar al snel sterke backlinks vandaan gehaald kunnen worden en ze weten precies wat er geanalyseerd moet worden om de kwaliteit van een backlink te waarborgen.
Om inzichtelijk te krijgen waar je precies voor wilt scoren wordt er een uitgebreid zoekwoordonderzoek gedaan. Hier worden de concurrenten in meegenomen. Waar scoren zij op? Wat zijn andere mogelijkheden voor jou om op te focussen? Zo krijg je in één document inzichtelijk voor welke pagina’s je wil scoren, welke pagina’s er geschreven moeten worden en welke zoekwoorden er bij elkaar in één pagina verwerkt moeten worden. Op iedere pagina heb je namelijk een hoofdzoekwoord en de LSI-zoekwoorden waar je op wilt scoren. Dit zijn de aanverwanten of synoniemen die op dezelfde pagina verwerkt moeten worden.
Met on-page wordt vaak alleen gedacht aan content. Dit is ook een groot en heel belangrijk onderdeel van het on-page plaatje. Het zoekwoordonderzoek is hier de basis van en dit valt dan ook onder de werkzaamheden die je uitbesteedt aan een on-page SEO specialist. Maar dat is niet het enige waar het om draait bij het inrichten van een website. On-page gaat veel verder dan dat. H1 tags moeten op de juiste manier verwerkt zijn, meta titels en omschrijvingen moeten slim ingericht zijn om zo goed mogelijk voor bepaalde zoekwoorden te kunnen scoren, afbeeldingen moeten voorzien zijn van de juiste beschrijving en er moet een duidelijke interne linkstructuur uitgezet worden.
Interne linking is misschien wel het allerbelangrijkste van de on-page werkzaamheden. Zonder een duidelijke interne linkstructuur wordt het moeilijk om goed te scoren en ontstaan er alleen maar losse eilanden binnen een website. Deze eilanden moeten aan elkaar verbonden worden om de autoriteit door te kunnen laten stromen over het gehele domein. Op die manier kunnen de crawlers van bijvoorbeeld Google je pagina goed uitlezen en krijgt het meer autoriteit. Daarnaast is het voor je bezoekers goed om interne links te plaatsen. Zo kunnen ze makkelijk doorklikken op je website en meer lezen over jouw bedrijf. Ook dit zorgt voor meer autoriteit, want Google ziet zo dat bezoekers langer op je website blijven, wat een goed teken is! Dit vraagt om een hoop tijd en vooral expertise. Als je SEO uitbesteed, sta je er niet alleen voor!
Aan het begin van de samenwerking wanneer je jouw SEO uitbesteedt aan ons online marketing bureau ga je eerst rond de tafel met een specialist om diverse punten te bespreken. Wat zijn je doelen? Waar wil je je op focussen? Waar staat jouw bedrijf voor? Aan de hand hiervan zullen onze experts een duidelijk Plan van Aanpak maken die jij toegestuurd krijgt. Hiermee krijg je inzichtelijk hoe je website er nu voor staat, waar we naartoe willen en wat ervoor gedaan moet worden om daar te komen. Zo zal onduidelijkheid voorkomen worden en weet je zeker dat je website in goede handen is. Zit je toch nog met vragen nadat je het Plan van Aanpak hebt ontvangen? Samen met een specialist neem je het document dan nog eens door.
Monitoren wordt door onze specialisten frequent gedaan. Maar om zelf inzage te hebben in de voortgang, krijg je aan het einde van iedere maand een rapportage toegestuurd waarin overzichtelijk te zien is wat de stand van zaken is met betrekking tot de groei van de zoekwoorden waar we op willen scoren. Dat mag ook wel als je SEO uitbesteed! In één overzicht krijg je de zoekwoorden met huidige positie en de verandering ten opzichte van de maand ervoor te zien. Mochten hier cijfers uitkomen die anders zijn dan we hadden verwacht, dan zal hier meteen actie op ondernomen worden. We willen namelijk constant groeien om de doelen te bereiken!
Besteed je SEO uit aan de experts van
SAM Online Marketing!
Waarom je met SEO uitbesteden slaagt
Wil jij jouw SEO laten doen door ervaren specialisten van ons online marketing bureau? Dan ga je echt voor resultaat! Bij SAM Online Marketing zijn we hier dan ook voornamelijk op gefocust, want dat is uiteindelijk waar het om draait. Hoe we er ook komen, het resultaat en de doelen moeten behaald worden!
Met ons ga je echt een samenwerking aan. Jij bent een specialist in jouw vakgebied en wij in die van ons. Jij weet immers precies wie jouw doelgroep is, waar zij om vragen binnen jouw branche en wat er eventueel voor nodig is om ze een aankoop te laten doen. Als zoekmachine optimalisatie specialisten weten wij daarentegen precies wat ervoor nodig is om jouw website organisch goed vindbaar te maken. Voegen we dit samen, dan komen we tot het beste resultaat!
Wanneer je jouw SEO als onderdeel van online marketing uitbesteedt aan ons bedrijf, dan richten wij ons op zowel de lange als de korte termijn. Iedere ondernemer wil het liefst zo snel mogelijk resultaat zien om direct winstgevend te zijn. Hier houden wij rekening mee, want we focussen ons in het begin meer op het laaghangend fruit. Uiteindelijk is het voor de lange termijn belangrijk om ons bezig te houden met de zoekwoorden waar meer concurrenten op zitten en het dus moeilijker voor is om bovenaan te komen. Dit is echter wel precies waar we moeten staan om de conversies binnen te halen!
Bij ons SEO bureau ga je dus voor resultaat en wordt je echt succesvol! Heb je nog vragen over de kosten bijvoorbeeld? Lees dan verder op onze website of neem geheel vrijblijvend contact op met één van onze specialisten. Wij adviseren en helpen je graag naar succes! Samen vooruit, samen winnen!
Weten waar je kansen liggen?
Weet je nog niet zeker of je SEO wilt uitbesteden, maar ben je wel benieuwd naar je verbeterpunten?
Laat ons je website GRATIS analyseren!
- Duidelijke verbeterpunten
- Volledig stappenplan voor 2024
- Gericht op korte én lange termijn
Ali
Online marketing specialist
Veelgestelde vragen over SEO
Met SEO kun je zelf altijd al een begin maken. Je kan namelijk zelf al beginnen met teksten schrijven en eventueel linkbuilden. Hoe eerder een tekst online komt, hoe sneller het geïndexeerd zal worden door Google en hoe meer autoriteit een pagina dus al heeft wanneer je een specialist hiernaar laat kijken. Echter weet je met het schrijven van SEO teksten niet precies welke zoekwoorden je bij elkaar op één pagina moet schrijven. Hoe doe je namelijk nou precies een goed zoekwoordonderzoek? Ook met linkbuilding kun je niet zomaar links plaatsen. Er zijn namelijk genoeg slechte links waarvan je écht niet wilt dat ze naar jouw website verwijzen.
SEO uitbesteden is vaak dus de juiste beslissing als je zelf niet veel ervaring hebt met dit vak. Alleen al het SEO-technische deel moet je altijd overlaten aan een techneut. Één klein foutje kan al zorgen voor een puinhoop aan de voorkant van de website. Daarnaast weet een SEO specialist hoe hij een gedegen zoekwoordonderzoek moet doen, hoe een SEO tekst opgebouwd moet zijn, naar welke waardes hij moet kijken bij het plaatsen van kwalitatieve links en alle andere ins en outs van zoekmachine optimalisatie.
Een andere belangrijke factor waarom er door ondernemers vaak gekozen wordt voor het uit handen geven van SEO is omdat ze hier simpelweg geen tijd voor hebben. In het optimaliseren van je website zit veel tijd. Afhankelijk van jouw wensen kun je hier zomaar dagelijks mee bezig zijn. Als ondernemer heb je hier dan ook geen tijd voor.
Je SEO door een specialist laten doen is zeker voordelig. Allereerst weet je dat het geld en de tijd die gestoken wordt in het optimaliseren van jouw website altijd terugverdiend wordt. Een specialist weet namelijk waar hij mee bezig is en hoe hij de juiste strategie voor jouw website uit moet zetten. Als je zelf aan de slag gaat met het optimaliseren van je website, dan zie je vaak dat de tijd die hierin gestoken wordt verloren gaat. Simpelweg door te weinig ervaring. Dit is dus zonde. Deze tijd kun je namelijk beter stoppen in jouw onderneming bijvoorbeeld.
Daarnaast zorgt een specialist ervoor dat je meer zal verdienen dan je hebt uitgegeven aan SEO. In eerste instantie wordt er altijd gefocust op Return On Investment. SEO is een duurzaam proces waarbij het dus ook even duurt voordat de topposities bereikt zijn. Het is dus in de meeste gevallen niet realistisch om meteen voor meer dan ROI te gaan. Is de ROI gehaald? Dan kunnen we doorpakken en gaan we voor meer!
De kosten voor SEO diensten zijn geheel afhankelijk van verschillende factoren. Wat zijn jouw wensen bijvoorbeeld? Hoe hoog is de concurrentie? Hoe groot is jouw website of webshop? Webshops hebben bijna altijd al meer aandacht nodig dan een website. Deze zijn namelijk al een stuk groter met alle productcategorieën die hierbij komen kijken.
De SEO kosten zijn dan ook voornamelijk afhankelijk van jouw wensen. Stel dat je maar enkele pagina’s wilt laten optimaliseren, dan zullen hier niet veel uren voor nodig zijn. Aangezien je een online marketeer per uur betaald zullen de kosten hier dan ook lager voor zijn.
Concurrentie is dus ook nog een belangrijke factor die de kosten kunnen veranderen. Stel dat je dus alleen die enkele pagina’s wilt laten optimaliseren, maar de concurrentie gebruikt heel veel links voor deze pagina’s, dan heeft een SEO specialist uiteraard meer tijd nodig om het doel te kunnen bereiken. Linkbuilding is namelijk een vak op zich waar veel tijd in gestoken moet worden voor het uitzoeken van goede links en het uitzetten van de juiste strategie.
SEO moet je uitbesteden aan een specialist om twee simpele redenen; wanneer je de expertise niet hebt van een echte expert en wanneer je geen tijd hebt voor de optimalisatie van jouw website.
Allebei de redenen komen in bijna alle gevallen voor. Als ondernemer heb je over het algemeen namelijk genoeg hooi op je vork. Tijd voor het optimaliseren van je website heb je dus simpelweg niet. Als je deze tijd wel hebt, dan komt het in 90% van die gevallen voor dat je niet genoeg expertise hebt om je website goed te optimaliseren voor de organische zoekresultaten. Zonde uiteraard, want deze tijd kun je beter stoppen in andere aspecten van jouw onderneming!
Als je een product of dienst verkoopt via jouw website of webshop dan is SEO altijd van belang. Dit is dus in heel veel gevallen zo op het internet. Wil je jouw product of dienst verkopen dan is het namelijk heel belangrijk dat je vindbaar bent. Als jouw website niet gevonden kan worden, dan zal je dus ook geen bezoekers hebben. Geen bezoekers is uiteraard geen verkopen.
Hiervoor kun je Search Engine Optimization en Search Engine Advertisement gebruiken. SEO wordt gezien als het duurzame proces. Het duurt wat langer voordat je in de topposities te vinden bent. Maar als je daar eenmaal staat, dan ben je daar ook haast niet meer weg te krijgen. Met SEA kun je sneller bovenaan staan. Echter betaal je wel een bepaald bedrag per keer dat iemand op jouw pagina klikt. Meestal stel je hier dan ook een bepaald bedrag voor in per dag of per maand. Ook is de positie van jouw advertentie in de zoekresultaten afhankelijk van hoeveel je wilt betalen per klik. Het is namelijk een soort markt. De hoogste bieder staat ook helemaal bovenaan in de zoekresultaten.
Met SEO duurt het even voordat je de topposities bereikt hebt en voordat dit zijn vruchten afwerpt. Als je eenmaal op de eerste pagina in de organische zoekresultaten te vinden bent, dan zal je merken dat de bezoekers en daarmee ook de conversies zullen verhogen.
Met SEA kun je eigenlijk meteen zorgen dat je bovenaan in de zoekresultaten van Google te vinden bent. Per keer dat iemand op jouw pagina klikt betaal je een bepaald bedrag. Uiteraard wordt er door een specialist een bepaalde strategie uitgezet om zo veel mogelijk uit jouw advertenties te halen. Zo veel mogelijk conversies voor zo min mogelijk kosten.
Voor het optimale resultaat kun je dus het beste kiezen voor SEO en SEA tegelijk. Zeker in de beginfase van SEO is het handig om advertenties te draaien. Zo zal je al conversies krijgen via de advertenties terwijl de website geoptimaliseerd wordt. Maar ook als je al in het organische gedeelte van Google te zien bent is het goed om SEA in te schakelen. Op die manier creëer je namelijk vertrouwen bij de bezoeker. Je wordt zo namelijk twee keer achter elkaar gezien.