Sinds 2013 Over ons Werken bij Cases Begrippen Blog Bereikbaar 08:00 - 17:00
Bereken snel jouw prijs

SEO uitbesteden.

Wil je SEO uitbesteden? SAM Online Marketing is je partij! In 12+ jaar tijd hebben wij meer dan 1.100 klanten keer op keer in de top 3 van Google gekregen. Wordt jij de volgende?

  • Maandelijkse S.M.A.R.T. doelstellingen
  • Gemiddeld 375% meer bezoekers
  • 1.100+ ondernemers geholpen

Meer bezoekers naar je website

Verdien je investering dubbel en dwars terug!

Waarom SEO uitbesteden aan SAM Online Marketing?

SEO uitbesteden aan SAM betekent kiezen voor een resultaatgerichte aanpak die verder gaat dan alleen bezoekers aantrekken. Wij zorgen voor minimaal 375% meer verkeer in de eerste 6 maanden, terwijl we tegelijkertijd de focus leggen op 60% meer conversie. Wat betekent dat voor jou? Meer leads, meer klanten, meer groei.

We begrijpen hoe belangrijk het is om bij SEO flexibel te blijven en snel te kunnen schakelen. Daarom houden we alle Google updates scherp in de gaten en passen we onze strategieën direct aan om ervoor te zorgen dat jouw website altijd in lijn blijft met de laatste eisen van Google. Zo blijft jouw bedrijf groeien, ongeacht de veranderingen in het algoritme. Jij streeft naar de top, en wij zorgen ervoor dat je daar komt.

Wat SEO uitbesteden betekend
Het verhaal achter het resultaat SEO uitbesteden aan SAM betekent…
  • Holistische aanpak (SEO, techniek en UX)
  • Lange termijn succes, geen quick fixes
  • Linkbuilding netwerk van 50.000 websites
  • Hogere conversieratio
  • Beter Inzicht in KPI’s en ROI

SEO

Waarom zou je SEO niet zelf doen?

SEO is meet dan zoekwoorden toevoegen en teksten schrijven. Het is een complexe mix van technische optimalisatie, slimme contentstrategie en krachtige linkbuilding. Zonder de juiste expertise maak je gemakkelijk fouten die je rankings in Google negatief kunnen beinvloeden: verkeerde zoekwoorden, trage laadtijden of een slechte gebruikerservaring. 

Aangezien Google constant zijn algoritmes verandert, moet je altijd up-to-date blijven en de juiste aanpassingen maken. Dat kost niet alleen tijd, maar ook geld, geld dat je beter kunt investeren in een team van experts die wél weten hoe je topresultaten behaalt. Bij SAM Online Marketing hebben we de tools, kennis en ervaring om jouw SEO snel en effectief te optimaliseren. Het enige wat jij hoeft te doen, is achterover leunen en zien hoe jouw website stijgt in de zoekresultaten. Bespaar tijd, voorkom fouten en laat ons de SEO voor jou opakken, zodat jij je kunt richten op waar je écht goed in bent.

Wat pakken onze specialisten op?

Onze SEO specialisten nemen het volledige SEO traject uit handen, zodat jij je kunt focussen op het runnen van je bedrijf. We zorgen ervoor dat je website beter gevonden wordt door je ideale klanten. Dit doen we door een diepgaand zoekwoordonderzoek te doen. de tehcniek van jouw website te optimaliseren, het bouwen van een sterk linkprofiel en nog veel meer. Kortom, we zorgen ervoor dat je website de juiste mensen aantrekt en converteert, zodat jouw bedrijf groeit en je meer klanten binnenhaalt. Wat doen wij dagelijks voor jou?

  • 1. Content schrijven en optimaliseren

    Goede content is de basis van een succesvolle SEO-strategie. Wij schrijven pakkende, relevante teksten en optimaliseren bestaande content zodat deze aansluit bij wat jouw doelgroep zoekt.

  • 2. Laadsnelheid verbeteren

    Een trage website jaagt bezoekers weg en beïnvloedt je rankings negatief. Onze specialisten zorgen dat jouw website razendsnel laadt, ongeacht het apparaat dat wordt gebruikt.

  • 3. Structuur en navigatie optimaliseren

    Een heldere website-indeling en logische navigatie maken het niet alleen makkelijk voor bezoekers, maar ook voor zoekmachines om je site goed te begrijpen en te indexeren.

  • 4. Meer autoriteit creëren met backlinks

    We bouwen aan een sterk backlinkprofiel door kwalitatieve en relevante links naar je website te verkrijgen. Dit verhoogt jouw online autoriteit en zichtbaarheid.

  • 5. Gebruikerservaring verbeteren

    Een fijne gebruikerservaring (UX) is cruciaal voor SEO. Van mobielvriendelijkheid tot intuïtieve designkeuzes – wij zorgen dat jouw bezoekers graag op je website blijven.

  • 6. Technische SEO onder handen nemen

    Denk aan het oplossen van crawl problemen, het optimaliseren van meta-tags, sitemaps, en robots.txt. Wij zorgen dat alles technisch klopt om hoger te scoren in Google.

  • 7. Lokale SEO versterken

    Wil je lokaal beter gevonden worden? Wij optimaliseren je Google Business-profiel, richten ons op lokale zoekwoorden en zorgen dat jouw bedrijf lokaal beter zichtbaar wordt.

  • 8. Zoekwoordenonderzoek en concurrentie-analyse

    We analyseren niet alleen jouw doelgroep, maar ook je concurrenten. Zo vinden we kansen die jouw bedrijf verder brengen in de rankings.

Trots

SEO resultaten
waar we trots op zijn

We zetten éen ding op de eerste plaats. Dat is het resultaat! En daarvoor gaan we tot het uiterste!

Speedcube
  • SEO
  • Speedcube
38% groei van verkeer in de eerste 3 maanden
Personal Trainer
  • SEO
38% groei van verkeer in de eerste 3 maanden
DeWitHekwerk
  • SEO
Binnen 1 jaar 204% meer bezoekers naar de website
VvE
  • SEO
145% groei in verkeer door sterke linkbuilding
Tuin
  • SEO
Van concept naar een website 2.000 bezoekers
Ultra Fashion
  • SEO
20 top 10 posities in Google met website optimalisatatie

Hoe gaan wij te werk?

Bij SEO uitbesteden, krijg je hier veel voor terug. De werkzaamheden voor de zoekmachine
optimalisatie alleen al bestaat uit het linkbuilden, goed inrichten van de website on-page en deze technisch
verder in orde maken. Bij SAM Online Marketing krijg je altijd een SEO pakket wat uit meer bestaat dan dat!

Stap 1

Een grondige nulmeting

Aan het begin van de samenwerking wordt de website volledig nagekeken op techniek. Dit moet namelijk helemaal in orde zijn om goed mee te kunnen scoren. Is de techniek van je website al niet in orde? Dan heb je eigenlijk niks om op te kunnen bouwen. Snelheid is hierin één van de belangrijkste onderdelen. Maar daarnaast moet je website bijvoorbeeld ook aan de richtlijnen van het W3C voldoen en moet het crawl budget geoptimaliseerd worden. Zo wordt een hele checklist afgegaan om in kaart te brengen hoe de website er technisch voorstaat.

Grondige nulmeting
Onderzoek

Stap 2

Het onderzoek

Om inzichtelijk te krijgen waar je precies voor wilt scoren wordt er een uitgebreid zoekwoordonderzoek gedaan. Hier worden de concurrenten in meegenomen. Waar scoren zij op? Wat zijn andere mogelijkheden voor jou om op te focussen? Zo krijg je in één document inzichtelijk voor welke pagina’s je wil scoren, welke pagina’s er geschreven moeten worden en welke zoekwoorden er bij elkaar in één pagina verwerkt moeten worden. Op iedere pagina heb je namelijk een hoofdzoekwoord en de LSI-zoekwoorden waar je op wilt scoren. Dit zijn de aanverwanten of synoniemen die op dezelfde pagina verwerkt moeten worden.

Stap 3

Jouw unieke groeiplan

Nu we weten hoe je er nu voor staat en hoe jouw concurrenten ervoor staan, kunnen we aan de slag met het plan van aanpak.

Wat zijn je doelen? Waar wil je je op focussen? Waar staat jouw bedrijf voor? We nemen het samen door! Aan de hand hiervan zullen onze experts een duidelijk groeiplan maken. Hiermee krijg je inzicht in hoe je website er nu voor staat, waar we naartoe willen en wat ervoor gedaan moet worden om daar te komen.

Zo zal onduidelijkheid voorkomen worden en weet je zeker dat je website in goede handen is. Zit je toch nog met vragen nadat je het groeiplan hebt ontvangen? Samen met een specialist neem je het document dan nog eens door.

Groeiplan
On-Page optimalisatie

Stap 4

Content, techniek en linkbuilding

Als je kiest voor SEO uitbesteden, draait het uiteindelijk om drie dingen: content, techniek en linkbuilding. Dit is waar de echte magie gebeurt. Goede content zorgt ervoor dat je doelgroep precies vindt wat ze zoeken, terwijl een sterke technische basis ervoor zorgt dat je website snel, gebruiksvriendelijk en goed vindbaar is voor Google. En dan heb je nog linkbuilding, wat eigenlijk betekent dat andere websites naar jouw site linken, een soort online aanbevelingen. Iedere link moet namelijk tot in detail geanalyseerd worden om zeker te weten dat de kwaliteit gewaarborgd wordt! Je kunt er zelfs voor kiezen om alleen linkbuilding te laten doen als onderdeel van SEO. Door deze drie pijlers slim in te zetten, zorgen we ervoor dat jouw website stevig in de zoekresultaten staat en blijft groeien. Wij regelen dit helemaal voor je, zodat jij je op je bedrijf kunt focussen.

Stap 5

Cruciale details

Een stap die vaak wordt vergeten, maar cruciaal is voor succes met SEO, is het verbeteren van de gebruikerservaring van jouw website. Het maakt niet uit hoe goed je scoort in Google, als je bezoekers afhaken omdat je site onduidelijk, traag of moeilijk te gebruiken is, verlies je waardevolle klanten. Daarbij hecht Google zelf tegenwoordig ook nog eens veel waarden aan gebruikerservaring. Hoe beter dit ingericht wordt, hoe hoger je rankt. Denk aan snelle laadtijden, een overzichtelijke indeling en een mobiele versie die perfect werkt. Een fijne ervaring zorgt niet alleen voor tevreden bezoekers, maar laat ook Google zien dat jouw site kwaliteit biedt. Dit pakken we slim en stap voor stap aan, zodat jouw website niet alleen goed gevonden wordt, maar ook echt presteert.

Plan van aanpak
SEO rapportage

Stap 6

Iedere maand krijg je een rapportage van de voortgang

Monitoren wordt door onze specialisten frequent gedaan. Maar om zelf inzage te hebben in de voortgang, krijg je aan het einde van iedere maand een rapportage toegestuurd waarin overzichtelijk te zien is wat de stand van zaken is met betrekking tot de groei van de zoekwoorden waar we op willen scoren. Dat mag ook wel als je SEO uitbesteed! In één overzicht krijg je de zoekwoorden met huidige positie en de verandering ten opzichte van de maand ervoor te zien. Mochten hier cijfers uitkomen die anders zijn dan we hadden verwacht, dan zal hier meteen actie op ondernomen worden. We willen namelijk constant groeien om de doelen te bereiken!

Voor wie is SEO uitbesteden een must
en voor wie niet?

SEO uitbesteden is een slimme keuze voor ondernemers die willen groeien en begrijpen dat online vindbaarheid cruciaal is. Heb je een webshop en wil je meer klanten? Of een lokaal bedrijf en zie je je concurrenten boven je in Google? Dan is SEO uitbesteden onmisbaar, zeker in competitieve markten waar scoren zonder sterke strategie lastig is.

Tijd en kennis zijn vaak de grootste obstakels. Als ondernemer wil je focussen op je bedrijf, terwijl SEO een constante aanpak vereist: van technische optimalisaties en content creatie tot het opbouwen van backlinks. Geen tijd of weet je niet waar te beginnen? Dan is een ervaren SEO bureau de beste oplossing.

Voor hobby projecten of bedrijven zonder online focus is SEO minder relevant. Maar wil je écht groeien, meer omzet en je concurrentie verslaan? Kies dan voor SEO uitbesteden bij SAM Online Marketing. Wij leveren resultaat, blijven scherp en zorgen dat je scoort. Kies voor SAM!

Speedcube aantal bezoekers
Het verhaal achter het resultaat Van 200 naar 14.000 bezoekers
  • Slimme interne linkstructuur
  • Snelheid en performance optimalisatie
  • Een nieuwe webshop op maat
  • Optimalisatie van productpagina’s
  • Focus op short én long-tail zoekwoorden
  • Dagelijkse monitoring

Wat kost SEO uitbesteden?

Maandelijks zal SEO uitbesteden tussen de €500 en €6.000 euro kosten. Meestal wordt hierin opgebouwd. Wanneer de resultaten behaald worden, kun je upgraden en je focussen op meer zoekwoorden. Zo val je een steeds breder deel van de markt aan en verspreid je je kansen om aan potentiële klanten te komen. Maar waar bestaan deze kosten precies uit?

De prijs waarmee je maandelijks in het uitbesteden van SEO investeert is gebaseerd op de hoeveelheid uren die je van een online marketing bureau inhuurt. Per uur kost een SEO bureau vaak tussen de €90 en €130. Is er maandelijks bijvoorbeeld tien uur nodig om jouw website bij te houden en te optimaliseren dan worden de kosten voornamelijk hierop gebaseerd. Hoe meer zoekwoorden je op wilt focussen en hoe hoger de concurrentie is om bovenaan de organische zoekresultaten te komen, hoe meer tijd er nodig is om hier te komen en hoe hoger de prijs zal zijn die je maandelijks in zoekmachine optimalisatie moet investeren.

SEO uitbesteden aan onze specialisten? Ervaar hoe SAM Online Marketing een ROI van gemiddeld 375% mogelijk maakt
  • Ontvang meer bezoekers
  • Een duidelijk groeiplan vooraf
  • Flexibiliteit en snel schakelen
  • Heldere en transparante rapportages
ADA Car Cleaning
“Vanaf het begin voelde ik me begrepen en gehoord door dit SEO bureau.”
Adacar Cleaning - (5.0)

Meer bezoekers naar je website

Verdien je investering dubbel en dwars terug!

Wat onze klanten zeggen over SAM Online Marketing

Mehran Hushyari
Een hele fijne ervaring met dit bedrijf. Doelgericht, klantvriendelijk, behulpzaam...
Meer lezen
Van Vleuten Marketing
Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De...
Meer lezen
AdaCar Cleaning
AdaCar Cleaning
Een bureau dat écht verstand heeft van online marketing. Er wordt gedacht in...
Meer lezen
Anne Ruster
In het verleden zeer succesvol samengewerkt met SAM Online Marketing. Voorheen...
Meer lezen
Miracle Harteveld
Hun team is professioneel, vriendelijk, meedenkend en ze begrijpen wat je doelen...
Meer lezen
Lijing Hu
Super bedrijf dat snel reageert en oplossingen vind. Goeie service met mensen die...
Meer lezen
Jeremiah De Vries
Heldere communicatie, denken mee met ons, aardige club mensen en hebben ervoor...
Meer lezen
D-Dact
D-dact
We hebben alweer 3 jaar geleden onze site laten maken door SAM en nog steeds...
Meer lezen
Henk Riem
Geweldig team specialisten die doen wat ze beloven. Denken mee, adviseren en zorgen...
Meer lezen
Jimmy Fransen
Goed deskundig advies, zeer betrokken bij alles, al met al een fijne samenwerking...
Meer lezen
D-Dact
Cognitum
Erg goed geholpen door Joyce. Ook na oplevering van de website is er nog goede...
Meer lezen
Rob Bijtjes
In zee met ze gegaan. Dit zijn tóppers, klaag nu tegen ze dat ik het véel te druk heb 🙂
Meer lezen
D-Dact
Complex Beheer
We zijn nu al 7 jaar tevreden klant van Sasha. Wat begon met websites bouwen is...
Meer lezen
Inge Scholman
Fijne samenwerking met SAM Online Marketing, altijd goed bereikbaar en ze denken...
Meer lezen
Elite Hair Istanbul
Deskundig en professioneel advies. Bij vragen staan ze altijd voor je klaar...
Meer lezen
D-Dact
Flyn Flowers
Door SAM onze website laten maken en laten optimaliseren in Google. Wij zijn...
Meer lezen

Direct SEO uitbesteden aan SAM Online Marketing

Wil jij jouw SEO uitbesteden aan ervaren specialisten? Bij SAM Online Marketing draait alles om resultaat en een prettige samenwerking. Wij zorgen ervoor dat jouw doelen worden behaald, want dat is waar het om gaat!
Wanneer je jouw SEO als onderdeel van online marketing uitbesteedt, werken we nauw mer jou samen. Jij kent je doelgroep als geen ander en weet wat ze nodig hebben om klant te worden. Wij weten precies hoe we jouw website organisch vindbaar maken. Door onze kennis te combineren, halen we het maximale resultaat uit jouw SEO.

Kies je ervoor om jouw SEO uit te besteden aan ons, dan focussen we op korte én lange termijn. Eerst richten we ons op laaghangend fruit voor snellere resultaten. Daarna pakken we de zoekwoorden met meer concurrentie aan. Zo zorgen we dat jouw bedrijf duurzaam groeit en bovenaan blijft in Google.

Met SAM Online Marketing is SEO uitbesteden een investering in succes. Heb je vragen over de kosten of onze aanpak? Neem gerust contact met ons op!

Veelgestelde vragen over SEO uitbesteden

Met SEO kun je zelf altijd al een begin maken. Je kan namelijk zelf al beginnen met teksten schrijven en eventueel linkbuilden. Hoe eerder een tekst online komt, hoe sneller het geïndexeerd zal worden door Google en hoe meer autoriteit een pagina dus al heeft wanneer je een specialist hiernaar laat kijken. Echter weet je met het schrijven van SEO teksten niet precies welke zoekwoorden je bij elkaar op één pagina moet schrijven. Hoe doe je namelijk nou precies een goed zoekwoordonderzoek? Ook met linkbuilding kun je niet zomaar links plaatsen. Er zijn namelijk genoeg slechte links waarvan je écht niet wilt dat ze naar jouw website verwijzen.

SEO uitbesteden is vaak dus de juiste beslissing als je zelf niet veel ervaring hebt met dit vak. Alleen al het SEO-technische deel moet je altijd overlaten aan een techneut. Één klein foutje kan al zorgen voor een puinhoop aan de voorkant van de website. Daarnaast weet een SEO specialist hoe hij een gedegen zoekwoordonderzoek moet doen, hoe een SEO tekst opgebouwd moet zijn, naar welke waardes hij moet kijken bij het plaatsen van kwalitatieve links en alle andere ins en outs van zoekmachine optimalisatie.

Een andere belangrijke factor waarom er door ondernemers vaak gekozen wordt voor het uit handen geven van SEO is omdat ze hier simpelweg geen tijd voor hebben. In het optimaliseren van je website zit veel tijd. Afhankelijk van jouw wensen kun je hier zomaar dagelijks mee bezig zijn. Als ondernemer heb je hier dan ook geen tijd voor.

Je SEO door een specialist laten doen is zeker voordelig. Allereerst weet je dat het geld en de tijd die gestoken wordt in het optimaliseren van jouw website altijd terugverdiend wordt. Een specialist weet namelijk waar hij mee bezig is en hoe hij de juiste strategie voor jouw website uit moet zetten. Als je zelf aan de slag gaat met het optimaliseren van je website, dan zie je vaak dat de tijd die hierin gestoken wordt verloren gaat. Simpelweg door te weinig ervaring. Dit is dus zonde. Deze tijd kun je namelijk beter stoppen in jouw onderneming bijvoorbeeld.

Daarnaast zorgt een specialist ervoor dat je meer zal verdienen dan je hebt uitgegeven aan SEO. In eerste instantie wordt er altijd gefocust op Return On Investment. SEO is een duurzaam proces waarbij het dus ook even duurt voordat de topposities bereikt zijn. Het is dus in de meeste gevallen niet realistisch om meteen voor meer dan ROI te gaan. Is de ROI gehaald? Dan kunnen we doorpakken en gaan we voor meer!

De kosten voor SEO diensten zijn geheel afhankelijk van verschillende factoren. Wat zijn jouw wensen bijvoorbeeld? Hoe hoog is de concurrentie? Hoe groot is jouw website of webshop? Webshops hebben bijna altijd al meer aandacht nodig dan een website. Deze zijn namelijk al een stuk groter met alle productcategorieën die hierbij komen kijken.

De SEO kosten zijn dan ook voornamelijk afhankelijk van jouw wensen. Stel dat je maar enkele pagina’s wilt laten optimaliseren, dan zullen hier niet veel uren voor nodig zijn. Aangezien je een online marketeer per uur betaald zullen de kosten hier dan ook lager voor zijn. 

Concurrentie is dus ook nog een belangrijke factor die de kosten kunnen veranderen. Stel dat je dus alleen die enkele pagina’s wilt laten optimaliseren, maar de concurrentie gebruikt heel veel links voor deze pagina’s, dan heeft een SEO specialist uiteraard meer tijd nodig om het doel te kunnen bereiken. Linkbuilding is namelijk een vak op zich waar veel tijd in gestoken moet worden voor het uitzoeken van goede links en het uitzetten van de juiste strategie.

SEO moet je uitbesteden aan een specialist om twee simpele redenen; wanneer je de expertise niet hebt van een echte expert en wanneer je geen tijd hebt voor de optimalisatie van jouw website.

Allebei de redenen komen in bijna alle gevallen voor. Als ondernemer heb je over het algemeen namelijk genoeg hooi op je vork. Tijd voor het optimaliseren van je website heb je dus simpelweg niet. Als je deze tijd wel hebt, dan komt het in 90% van die gevallen voor dat je niet genoeg expertise hebt om je website goed te optimaliseren voor de organische zoekresultaten. Zonde uiteraard, want deze tijd kun je beter stoppen in andere aspecten van jouw onderneming!

Als je een product of dienst verkoopt via jouw website of webshop dan is SEO altijd van belang. Dit is dus in heel veel gevallen zo op het internet. Wil je jouw product of dienst verkopen dan is het namelijk heel belangrijk dat je vindbaar bent. Als jouw website niet gevonden kan worden, dan zal je dus ook geen bezoekers hebben. Geen bezoekers is uiteraard geen verkopen.

Hiervoor kun je Search Engine Optimization en Search Engine Advertisement gebruiken. SEO wordt gezien als het duurzame proces. Het duurt wat langer voordat je in de topposities te vinden bent. Maar als je daar eenmaal staat, dan ben je daar ook haast niet meer weg te krijgen. Met SEA kun je sneller bovenaan staan. Echter betaal je wel een bepaald bedrag per keer dat iemand op jouw pagina klikt. Meestal stel je hier dan ook een bepaald bedrag voor in per dag of per maand. Ook is de positie van jouw advertentie in de zoekresultaten afhankelijk van hoeveel je wilt betalen per klik. Het is namelijk een soort markt. De hoogste bieder staat ook helemaal bovenaan in de zoekresultaten.

Met SEO duurt het even voordat je de topposities bereikt hebt en voordat dit zijn vruchten afwerpt. Als je eenmaal op de eerste pagina in de organische zoekresultaten te vinden bent, dan zal je merken dat de bezoekers en daarmee ook de conversies zullen verhogen.

Met SEA kun je eigenlijk meteen zorgen dat je bovenaan in de zoekresultaten van Google te vinden bent. Per keer dat iemand op jouw pagina klikt betaal je een bepaald bedrag. Uiteraard wordt er door een specialist een bepaalde strategie uitgezet om zo veel mogelijk uit jouw advertenties te halen. Zo veel mogelijk conversies voor zo min mogelijk kosten.

Voor het optimale resultaat kun je dus het beste kiezen voor SEO en SEA tegelijk. Zeker in de beginfase van SEO is het handig om advertenties te draaien. Zo zal je al conversies krijgen via de advertenties terwijl de website geoptimaliseerd wordt. Maar ook als je al in het organische gedeelte van Google te zien bent is het goed om SEA in te schakelen. Op die manier creëer je namelijk vertrouwen bij de bezoeker. Je wordt zo namelijk twee keer achter elkaar gezien.

Gratis een eerste strategiesessie?

Klaar om te sparren met
een specialist met 15+ jaar ervaring in het vak? Neem contact op!