SEO specialist
Een SEO specialist maakt van een website die niet scoort een top website die bovenaan de zoekmachines staat. Elke dag maken miljarden mensen gebruik van het internet en er worden talloze zoekopdrachten ingevuld in onder andere Google. SEO is het vakgebied dat zich bezighoudt met het laten scoren van websites op deze zoekopdrachten.
- Hoe kom jij in de top 3?
- Waarom sta je er nu nog niet?
- Wat doet jouw concurrentie wél goed?
Meer bezoekers en meer klanten.
Je moet een SEO specialist zien als iemand die ervoor zorgt dat jouw website zoveel mogelijk gezien wordt door iedereen uit je doelgroep. De indeling van je website is hierin een belangrijk onderdeel. Hoe beter je je website indeelt, hoe hoger je in de zoekresultaten komt te staan. Dit is een gratis vermelding in de zoekmachines waardoor het een duurzame manier is om bezoekers naar je website te krijgen. Een SEO specialist is iemand die zich helemaal heeft verdiept in dit vakgebied. Aangezien er geen regelrechte opleidingen voor zijn en aangezien Google niet prijsgeeft wat hun meetwaarden zijn voor het beoordelen van websites, is de SEO specialist voor het grootste deel aangewezen op hun ervaring en vindingrijkheid.
Ontdek hoe jij succes behaalt met SEO
Wat doet een SEO specialist?
Ten eerste kijkt een SEO specialist naar de zoekwoorden waarnaar men zoekt. Via tools kan je zien wat mensen zoal intypen in de zoekbalk van Google. Hier zijn vele manieren voor, die allemaal een stukje extra helderheid geven. Om hier een totaalplaatje van te maken voor jouw bedrijf maakt een SEO expert een zoekwoordonderzoek. Hierin worden alle bevindingen gebundeld en kan een strategie worden opgezet.
Veel bedrijven gaan al een tijdje mee in de online wereld. Grote kans dus dat er ook in jouw branche concurrentie is ontstaan. Hier begint de tweede taak van de SEO specialist. Aan de hand van een concurrentieonderzoek meet hij wat ervoor nodig is om die topposities in te nemen. Het is niet simpelweg een kwestie van kopiëren en plakken. Wat in de ene branche wel werkt, werkt in de andere namelijk niet. Voor ieder specifiek project maakt een SEO expert van een online marketing bureau dus een strategie op maat.
Uiteindelijk gaat het erom hoe zoekmachines jouw website beoordelen. In het geval van Nederland richten de meesten zich op Google aangezien deze het grootste aandeel gebruikers hier heeft. Google wil dat iedereen die iets zoekt op het internet op z’n wenken wordt bediend. Doet jouw website dit als beste? Dan sta jij bovenaan.
Een SEO specialist heeft geen magische formule. Om die reden moet ieder project tot in de puntjes onderzocht worden, zowel de website zelf als de concurrentie, om de beste strategie hiervoor uit te zetten. Door op verschillende punten jouw website te verbeteren stijg je in de zoekmachines. Deze verschillende punten zullen de specialisten van ons SEO bureau hieronder uitgebreider toelichten.
Een greep uit onze kennisbank
In de top 3 van Google staat, doe je niet zomaar. Benieuwd naar alle ins en outs over SEO? Klik op een van de items hieronder!
Wat zijn SEO teksten?
SEO teksten zijn simpel gezegd teksten die je schrijft om uiteindelijk een hoge
Wat is content
optimalisatie?
Content optimalisatie is het zo
Wat zijn short tail zoekwoorden?
Een short tail zoekwoord is een zoekwoord
Zoekwoordonderzoek
Het zoekwoordonderzoek is het fundament voor de ultieme
Wat is meta description?
Wat is een meta description nou eigenlijk? De meta beschrijving is de
Wat is een SEO titel?
Een SEO titel is de titel van een pagina van de website zoals deze in de zoekresultaten
Techniek als basis van de zoekmachine optimalisatie
Hoe je het wendt of keert, een website bestaat in de basis uit techniek. Hoe sterk de techniek van jouw website is maakt direct uit voor de posities die je behaalt. Een van de beste voorbeelden hiervoor is de laadsnelheid van je pagina’s. De gemiddelde aandacht van een internetgebruiker is zo’n 3 seconden. Is jouw website tegen die tijd niet volledig geladen? Dan ben je jouw bezoeker bij voorbaat al kwijt. Google herkent dat mensen niet graag op jouw website blijven en beoordeelt je slechter.
Techniek is een van de duidelijkste dingen die je kunt meten als SEO specialist. Het is vrij absoluut in wat voor een invloed het heeft. Staat je website offline? Dan kun je ook niet stijgen in de organische zoekresultaten.
On-page moet de website slim ingericht worden
Op elk domein is wel iets te zien aan de voorkant. Teksten, afbeeldingen, knoppen en menu’s. Alles aan de voorkant van de website waarmee de bezoekers interacteert behoort tot het gebied van on-page. Dit is waar een groot deel van de communicatie plaatsvindt tussen jouw bedrijf en je bezoekers. Wat voor een beeld wil je dat je bedrijf uitstraalt? Natuurlijk is een gedeelte toe te schrijven aan het ontwerp van de website. Maar wat dacht je van de schrijfstijl, indeling van de teksten of de mogelijkheid om door te klikken op een bepaald onderwerp om er meer van te weten?
Hoe makkelijk een bezoeker door de website kan navigeren is dus heel belangrijk. Doordat je de bezoeker helpt te vinden waar hij naar op zoek is gebruik je als SEO specialist on-page in jouw voordeel. Google ziet dat mensen actief omgaan met de hulpmiddelen op de site waardoor je stijgt in posities.
Wat maakt ons uniek?
Waarom jij met SAM wél wint
We zetten de extra stap
Waar andere marketeers het houden bij tools, denken wij verder dan dat om resultaten voor jou te halen.
Super resultaat gericht!
Door onze holistische aanpak behalen wij consistent resultaten voor al onze klanten!
Alle online expertise in-house
Vanuit jouw budget maken we een strategisch plan
met de kortste weg naar resultaat
683% meer bezoekers
in 9 maanden!
A.J.M. van Houdt wilde meer organische bezoekers naar hun website trekken. In minder dan één jaar was het doel al bereikt! Benieuwd naar deze resultaten? Lees verder!
#SEO #linkbulding #landelijk #AJMvanHoudt
Met linkbuilding goede autoriteit creëren
Linkbuilding gebeurt meer achter de schermen. Dit is vaak de manier voor een SEO specialist om het verschil te maken in de topposities waar de concurrentie sterker is. Een backlink is een verwijzing naar jou die op een andere plaats op het internet staat. Afhankelijk van de reputatie van de website die naar jou linkt wordt jouw domein sterker of zwakker.
Wanneer jij aan het kijken bent voor een nieuwe fiets, ga jij dan naar de fietsenwinkel waarvan iedereen zegt dat die goed is? Of ga jij naar die waar iedereen die er iets heeft gekocht niet tevreden is? Ook op het internet is het vrij duidelijk waar in dit geval de voorkeur naar uitgaat. Zo werkt het met de referenties die linkbuilding specialist voor jou voor elkaar krijgt precies hetzelfde.
Tegelijkertijd kun je ook zo denken, wie vertrouw je meer: de persoon die altijd de waarheid heeft verteld zegt je om bij winkel A te kopen. De ander heeft je meerdere malen belazerd en zegt dat je naar winkel B moet gaan. Maar het is nog een stuk uitgebreider dan dat. Je moet met het linkbuilden bijvoorbeeld ook rekening houden met follow en nofollow links. Zo zie je dat de betrouwbaarheid van de website waarop je staat uitmaakt voor jouw eigen reputatie en je niet zomaar iedere mogelijke link kunt gebruiken.
Een website gericht op conversie
Dat er bezoekers op je website komen is eigenlijk het beginpunt voor de SEO specialist. Daar zit de uitdaging niet in. In elke branche zijn wel zoekwoorden te vinden waar een doelgroep naar op zoek is. Wat deze bezoekers doen nadat ze op je website terecht zijn gekomen, dat is interessant.
Om de schoorsteen te laten roken moeten ze wel iets doen, een product kopen, abonnement afnemen, contact opnemen of een dienst afnemen. Je hebt een bedrijf die je moet runnen. Een SEO specialist inhuren is niet gratis dus je wilt er ook wat voor terug.
Conversie optimalisatie is het verhogen van het percentage deals dat je maakt. Dit is alleen van toepassing wanneer je al minimaal honderden bezoekers per maand hebt. De specialist moet zich kunnen richten op het gedrag van de internetgebruikers. Dit doet hij aan de hand van tools zoals Google Analytics en Hotjar.
Constant blijven monitoren
Een project is nooit echt af als SEO specialist. De concurrentie ligt constant op de loer, klaar om je posities terug in te nemen. En als het gevaar niet uit de concurrerende hoek komt, is het Google wel die zelf zijn algoritme aanpast. Je moet ten alle tijden op de hoogte zijn wat er speelt in de SEO wereld. Alleen dan blijf je bovenaan de zoekresultaten staan.
Een professional houdt daarom bij of er links verloren gaan, de content up-to-date is of dat er iets niet goed is gegaan bij het overzetten van de website. Hier komt jaren aan ervaring bij kijken wat jou tijd scheelt. Jij hoeft het allemaal niet meer uit te zoeken, want het uitbesteden aan een SEO specialist blijft het beste. Er is simpelweg te veel te doen als ondernemer om hier alles in te steken. Dan kun je het beter uitbesteden en het door een expert laten doen.
Ontdek jouw SEO score
Doe de GRATIS SEO scan
Laat ons je website analyseren en zet stappen in de juiste richting.
- Hoe kom jij in de top 3?
- Waarom sta je er nu nog niet?
- Wat doet jouw concurrentie wél goed?
SEO specialist
Voor wie is een SEO specialist?
Een SEO specialist is er voor de mensen die hoger in de organische zoekresultaten van Google willen komen met hun website. Blijf jij maanden tegen de concurrentie aanlopen en kom je niet in de top 3 van Google te staan? Dan is een SEO specialist wat jij nodig hebt. Met een strategie van een online marketing bureau vol professionals is het dan slechts een kwestie van tijd voordat jij in de top te vinden bent.
Meer dan 50% van de bedrijven maakt gebruik van marketingdiensten. Het is niet voor niets dat met de kracht van het internet je bedrijf kan uitgroeien tot wat je voor ogen hebt. De mogelijkheden van het internet zijn er voor een ieder die het wilt aanpakken. Als ondernemer zie jij het nut van een zoekmachine optimalisatie specialist, omdat je met een fysiek bedrijf nooit zoveel bezoekers in één keer kunt aantrekken als via zoekmachine optimalisatie.
Het inhuren van een SEO specialist is voor de lange termijn. Het duurt altijd wel even voordat je resultaten ziet, maar wanneer je er eenmaal staat heb je een duurzame positie te pakken. Daarom is het de 12 maanden investeren zeker waard. Als je kijkt naar de Return on Investment krijg je het in het tweede jaar meer dan terug.
Wat andere ondernemers zeggen…
Ruben
#SEO
Sam Online Marketing en Webdesign doet wat ze beloven; een strakke, resultaat-gerichte website binnen 3 weken. Daarnaast zie ik door alle marketing activiteiten het aantal website bezoekers en leads stijgen. Zeker een aanrader!
ADA Car Cleaning
#SEO #webshop
Een bureau dat écht verstand heeft van online marketing. Er wordt gedacht in oplossingen, zeer transparant en komen met realistische doelstellingen.
Dennis Weggenaar
#SEO #webshop
SAM Online Marketing heeft mij geholpen met de vindbaarheid te verbeteren in de regio. Niet alleen hebben zij gedaan wat ze zeiden, maar kwamen ook steeds met nieuwe manieren om de markt aan te pakken. Professionele werkwijze.
Rob Bijtjes
#SEO
Sommige reviews kon ik terug herleiden tot een bedrijfsnaam. Gecheckt…zoeken op ‘verhuizen Haarlem’ en idd dit bedrijf stond hoog in Google. In zee met ze gegaan. Dit zijn tóppers, klaag nu tegen ze dat ik het véel te druk heb 🙂
Global Hair
#SEO #webshop
Met SAM Online Marketing heb ik topposities behaald in Google. Vriendelijke gasten en geduldig! Bedankt SAM :).
Wanneer zet je een SEO specialist in?
Natuurlijk, er is genoeg wat je zelf kunt doen. Maar een SEO specialist zet je in wanneer je klaar bent om de grote stappen te maken. Een alt-tag invullen hier en daar kan iedereen, maar dat zal jou niet die topposities geven waar jij naar verlangt.
Eigenlijk maakt het niet uit wanneer je begint met SEO. Een startup kan net zo goed gebruikmaken van de diensten als een al gevestigde bedrijvengigant. Omdat het proces een tijdje kan duren is het wel slim om er zo vroeg mogelijk mee te beginnen. Dus weet jij nu al dat je van plan bent een SEO expert in te zetten, doe dat dan vanaf het begin. Dan heb je er het meeste profijt van op de lange termijn.
Te druk en liever een
specialist inschakelen?
Iedere ondernemer heeft het haast te druk om een volledige SEO optimalisatie te doen. Laat een specialist je ontzorgen met allereerst een vrijblijvend advies!
- Nauw contact met onze specialisten
- Altijd gericht op conversie
- Aparte strategie voor alle drie de onderdelen van SEO
Hoe zit het met de kosten van een SEO specialist?
De kosten van een SEO specialist zijn gebaseerd op hoeveel uren ervoor nodig zijn om aan de top te komen. Soms komt hier een apart bedrag voor de linkbuilding bij. Het beste is om op maat te werken. Op deze manier wordt de offerte gemaakt aan de hand van de branche waarin je bedrijf zich bevindt. Overigens zien we bij SAM Online Marketing de beste resultaten wanneer er met een SEO pakket op maat een kostenplaatje gemaakt wordt.
De kosten van zoekmachine optimalisatie kunnen makkelijk met je bedrijf meegroeien. Dit maakt het laagdrempelig om te investeren. Wanneer je bedrijf groeit en klaar is voor de volgende stap, vergroot je eenvoudig het marketingbudget en kunnen we meer voor je betekenen. Wil je dus liever vandaag beginnen met de optimalisatie van je website dan morgen? Neem dan direct contact op met de professionals van ons online marketing bureau!
Veelgestelde vragen over SEO
Zoals de woorden eigenlijk al verklappen gaat on-page SEO over alles wat er binnen een website of webshop zelf geoptimaliseerd moet worden en off-page SEO over de optimalisatie hierbuiten.
Denk bij de werkzaamheden van een on-page SEO specialist dus aan het schrijven van content, optimaliseren van meta descriptions en titels, uitzetten van interne linkstructuren, etc.
Met off-page SEO is linkbuilding voor jouw website het belangrijkste, maar denk met off-page bijvoorbeeld ook aan social media. Dit zijn allemaal onderdelen en optimalisaties die buiten je website om gebeuren. Linkbuilding is daarbij dus het belangrijkste, omdat je hiermee weer autoriteit creëert op je website. Van buitenaf wordt hierbij namelijk gelinkt naar jouw website.
SEO staat voor Search Engine Optimisation. Hiermee wordt dus geoptimaliseerd het organische deel van de zoekmachines. Adverteren is een ander aspect van online marketing, namelijk SEA. Deze afkorting staat dan ook voor Search Engine Advertisement. Een SEO expert zal dus geen strategieën uitzetten op het gebied van Google Ads.
Wil je jouw website laten optimaliseren voor de zoekmachines zowel op organisch gebied als in het adverterende gedeelte? Dan heb je voor ieder een specialist nodig. Binnen een online marketing bureau krijg je dan ook een aparte specialist toegewezen om een SEA campagne uit te zetten en een aparte expert voor optimaliseren van je website met SEO.
In principe heb je een SEO expert nodig voor zo lang als jij hoog in de organische resultaten van de zoekmachines wil blijven staan. Met zoekmachine optimalisatie vinden er namelijk constant veranderingen plaats en is er altijd ruimte voor verbetering of om met andere zoekwoorden weer te scoren.
Google heeft bijvoorbeeld meerdere keren per jaar een update. Soms zie je dan ook dat je posities in de organische zoekresultaten verzakken na een update. Google beoordeelt websites dan bijvoorbeeld op een andere manier of waardeert een bepaalde manier van linkbuilden of hoe content is opgebouwd minder. Specialist zullen hier dan ook direct achteraan en analyseren waar de verzakkingen precies aan liggen.
Sta je met een bepaald zoekwoord hoog of zelfs bovenaan in de organische zoekresultaten, dan moet deze positie ook onderhouden worden. Links moeten verlengt blijven worden. Slechte links, ook wel spam links, moeten verwijderd of gedisavowed worden.
Naast dat het linkprofiel constant onderhouden moet worden, is er zoals gezegd altijd ruimte voor verbetering. Er zijn eigenlijk altijd wel nieuwe zoekwoorden waar je voor kunt schrijven om ook hoog mee in de zoekmachines te komen. Zo zorg je weer voor meer kans op conversie!
Bij het kiezen van de juiste SEO expert is het het belangrijkste dat je kijkt naar de strategie die voor jouw specifieke website of webshop uitgezet wordt. Deze moet namelijk altijd op maat gemaakt zijn en passen bij jouw wensen. Het kan niet een soort template zijn die voor iedere website opnieuw gebruikt wordt met eventueel een kleine aanpassing.
Daarnaast is het uiteraard ook belangrijk om te kijken naar de ervaring en resultaten van de specialist die je voor jouw website in wilt schakelen. Hierbij zijn de resultaten het belangrijkste. Zet jouw expert een uitgebreide, op maat gemaakte strategie uit en heeft hij al veel goede resultaten behaald? Dan zit je meestal goed!
Iedere SEO specialist en ieder online marketing bureau heeft natuurlijk een ander uurtarief. Als online marketing bureau worden de kosten die je per maand betaald dan ook gebaseerd op de hoeveelheid uur die er nodig is om de optimalisatie voor de afgesproken zoekwoorden te kunnen doen. Ervaren en professionele SEO bureaus hebben dan ook vaak een uurtarief van tussen de €100 en €120.
Vaak worden de kosten dus per maand berekend. Simpelweg omdat de website maandelijks, en zeker aan het begin van de samenwerking zelfs wekelijks geoptimaliseerd moet worden. Voor een gedegen optimalisatie betaal je vaak al snel tussen de €800 en €1200 euro. Uiteraard is dit volledig afhankelijk van jouw wensen, de concurrentie en de hoeveelheid zoekwoorden waarmee je topposities wilt bereiken.
Om hoog in de organische zoekresultaten van verschillende zoekmachines te komen heb je zeker een specialist nodig wanneer je hier zelf geen of weinig ervaring mee hebt. Alleen al het uitzetten van de juiste strategie is heel erg belangrijk. Zonder de juiste strategie heb je al geen basis en ben je eigenlijk maar wat aan het doen. Zonde, want dit is ook meteen verspilling van kostbare tijd die jij als ondernemer hebt!
Voor SEO heb je dus specialisme en tijd nodig. Er zit veel tijd in het optimaliseren van een website of webshop. Als je dan maar wat aan het doen bent en niet precies weet wat er allemaal voor nodig is om in de topposities van een zoekmachine als Google terecht te komen, dan verspil je vaak veel tijd met uitprobeersels en optimalisaties die helemaal niet helpen of zelfs averechts werken. Schakel dus een professional in voor de SEO van jouw website of webshop.