Sinds 2013 Over ons Werken bij Cases Begrippen Blog Bereikbaar 08:00 - 17:00
Bereken snel jouw prijs

Online adverteren op verschillende manieren

Online adverteren is de snelste manier om jouw bedrijf, dienst of product te promoten op het internet. Elk online kanaal is een middel voor jou om effectief en direct je doelgroep te bereiken. Door de advertising aan te laten sluiten op jouw diensten en producten leg je ze direct en effectief neer bij je potentiële klanten.

Online Marketing specialisten
Review Arie Bos
“Een betrouwbare partij die fijn communiceert en beloftes waarmaakt.”
Arie Bos -
(5.0)

Wat is online adverteren?

Online adverteren bij een marketing bureau zoals SAM Online Marketing heeft betrekking op alle advertenties die je op het internet doet. Overal op het internet zitten bezoekers van websites. Door op deze websites advertenties neer te zetten kan het niet anders dan dat jouw dienst of product door een groot aantal mensen bekeken wordt. Een korte check laat blijken dat je via deze kanalen elke dag miljarden mensen kunt bereiken.

Een van de bekendste voorbeelden is de alom aanwezige Google Ads reclame. Deze service bedient zo’n 29% van alle advertentie-uitgaven van bedrijven. Daarnaast zijn de reclamefilmpjes op Youtube wanneer jij een video bekijkt een ander voorbeeld van online adverteren. De laatste tijd zijn de social media kanalen in trek gekomen voor grote bedrijven om hun merk of product op te promoten.

Het doel van online adverteren is om binnen een zo kort mogelijke tijd, zo veel mogelijk potentiële klanten aan te spreken. Bij het uitbesteden ligt daarom de nadruk dikwijls op het vergroten van de merkbeleving van een klant. Het is bedoeld voor als je wat opstart hulp kan gebruiken met je business. Dit kan zijn omdat je een bepaald evenement aan het organiseren bent of omdat je een sale hebt op een specifiek product. Wanneer een onderneming niet beschikt over een eigen marketing team wordt er dikwijls een Google Ads bureau ingeschakeld.Het geeft bedrijven die nog aan het groeien zijn in bekendheid de mogelijkheid om het op te nemen tegen de al gevestigde merken. Doordat je in een korte tijd veel mensen binnen jouw doelgroep bereikt, zul je na een advertentie campagne merken dat je branding is vergroot.

Hoe begin je met online adverteren?

Online adverteren bij SAM Online Marketing begint met het herkennen van jouw doelgroep. Veel geïnteresseerde mensen bereik je door goed te weten voor wie jouw product of dienst bedoeld is. Laat een online marketing bureau onderzoek doen naar welke zoekwoorden er gerelateerd zijn aan je onderneming. Daarna kun je altijd nog beslissen of je wilt uitbesteden of niet. Voor de ondernemers die voornamelijk geïnteresseerd zijn in de grootste zoekmachine heeft de specialist een Google Ads scan voor je. Met deze sterke tool kom je er meteen achter wat je kunt verwachten van een campagne.

Op basis van deze gegevens is het zaak een ontwerp te maken en doelen te stellen. Het vormgeven van je advertenties is cruciaal om veel mensen te bereiken. Doe je dit niet goed, dan zul je niet veel activiteit zien op je advertising. Als je gebruik maakt van afbeeldingen zorg dan dat het scherpe afbeeldingen zijn, als je adverteert op basis van tekst kies dan een pakkende titel. Het stellen van doelen is zeer belangrijk omdat alleen dan je weet of alles naar verwachting gaat of niet.

Vervolgens is het tijd om te kiezen op welke platforms je gevonden wilt worden. Niet alle kanalen zijn even geschikt voor iedere business. Richt je je op zakelijke dienstverlening dan is LinkedIn wat meer voor jou dan op Tiktok. Heb jij een jongere doelgroep dan zijn juist Tiktok en Instagram de plaatsen waar jij wilt online adverteren. Laat dus een check doen voor advies voordat je een beslissing neemt.

Google Ads phone overzicht
Wat levert Google Ads uitbesteden aan SAM jou op?
  • Verhoogde advertentieprestaties
  • Duurzame campagnegroei
  • Optimalisatie van advertentieteksten
  • Hogere conversieratio
  • Beter Inzicht in KPI’s en ROAS
Ja, scan mijn Ads!

Welke mogelijkheden zijn er binnen online adverteren?

Er zijn veel mogelijkheden als je online wilt adverteren. Onder andere kun je kiezen uit zoekmachine adverteren, social media ads, display advertising, video advertising en Google shopping advertising.

Elk heeft z’n eigen bereik en functie. Door een of meerdere juist in te zetten weet het online marketing bureau jouw omzet te vergroten. In het kort komt het erop neer dat er miljarden internetgebruikers zijn en overal waar zij komen is er voor jou een mogelijkheid om gezien te worden via een advertentie. Maak de juiste combinatie en twijfel niet om hulp in te roepen van een expert. Het is voordeliger om wat kosten te maken op het maken van een scan dan om zelf veel tijd kwijt te zijn aan het maken van een analyse.

Zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren is misschien het eerste waar je aan denkt op het moment dat iemand zegt online adverteren. Het gaat hier om de welbekende Google Ads (maar ook Bing Ads) die je te zien krijgt wanneer je iets in de zoekbalk van Google typt. De eerste resultaten zijn de betaalde plekken.

Via Google Ads krijgen mensen een plekje helemaal bovenaan de zoekresultaten waardoor de kans groter is dat een bezoeker hierop klikt dan op een van de opties daaronder. Google heeft een van de meest uitgebreide diensten wanneer het aankomt op advertising. Ze bieden een gratis consultant aan, ze hebben allerlei digitale cursussen die je hulp bieden en geven jou de mogelijkheid om je campagne volledig zelf in te richten.

Social media ads

De laatste tijd zijn social media ads steeds populairder geworden zien we bij SAM Online Marketing. Dit is logisch, omdat ook het aantal gebruikers alsmaar toeneemt. En waar internetgebruikers zijn, is er voor jou de mogelijkheid om je bedrijf te promoten via het online adverteren. Waar het voorheen meer zelfstandige influencers waren die zich ermee bezighielden zie je dat tegenwoordig een stijgend aantal bedrijven beschikken over een in-house specialist of het uitbesteden aan een online marketing bureau.

Je kunt bij social media ads denken aan de reclame filmpjes die je tussendoor krijgt of die aan de zijkant van je scherm te zien zijn. Voor startende bedrijven is het vaak interessant om hier een investering in te doen zodat je vanaf het begin al wat bekendheid krijgt.

Display advertising

Display advertising maakt gebruik van het grote netwerk van aan Google aangesloten websites. Online adverteren op deze manier betekent dat je advertentie gegarandeerd door veel mensen bekeken wordt. Het is echter niet heel doeltreffend omdat je het groot inkoopt en niet zo veel mogelijkheden hebt om te selecteren wie jouw advertenties te zien krijgen. Dit gebruik je vooral om je exposure te vergroten tijdens een Google Ads campagne.

Websites die een display advertising mogelijkheid aanbieden zijn websites die een partnership met de zoekmachinegigant zijn aangegaan omdat ze veel bezoekers krijgen en hierop geld willen verdienen. Eigenlijk elke website die een x aantal bezoekers per maand krijgt en zich verder aan alle richtlijnen van Google houdt, komt in aanmerking voor een display advertising partnership.

Video advertising

Youtube is het beste voorbeeld van wat video advertising voor je kan doen. Al veel bedrijven zijn zeer populair geworden nadat een van hun reclamevideo’s via Youtube viraal is gegaan. Alleen op dit platform zijn al 2,7 miljard mensen actief. Door online adverteren in te zetten op video advertising wordt jouw promotievideo bekeken voordat het eigenlijke filmpje begint. Het is een redelijke niche en niet iedereen zal gebruik kunnen maken van deze service. Benieuwd of het wat voor jou is? Win gratis advies in van onze consultant.

Ook hier heb je veel mogelijkheden. Of je aan het begin, midden of aan het eind bekeken wilt worden. Of je een video van langere duur wilt laten zien of juist een korte van 7 seconden, het kan allemaal.

Shopping advertising

Shopping advertising is er specifiek voor de webshops. Door jouw product te laten zien aan mensen die op zoek zijn naar precies dit product is de kans groot dat ze op jouw advertentie klikken in plaats van de organische resultaten. Die van jou komt namelijk bovenaan de zoekresultaten te staan of komt duidelijk in beeld naast de zoekopdracht aan de zijkant van de website.

Omdat dit vooral visueel ingesteld is moet je goede afbeeldingen hebben van jouw producten. De conversie gaat flink omhoog op het moment dat je jouw artikelen mooi afbeeldt. Bovendien hebben we hier te maken met hoge volumes, waardoor een goede analyse extra waardevol is.

Gratis groeiplan
Een gratis groeiplan? Benieuwd naar wat werken met ons SEO bureau jou kan opleveren? Vraag een gratis adviesplan aan!
review“Ik kreeg een eerlijk een realistisch beeld van de groei in 1 jaar te behalen is!”
Ik wil een groeiplan

Wat is het voordeel van online adverteren?

Het voordeel van online adverteren via een online marketing bureau is dat je in een korte tijd een groot aantal mensen bereikt. Al in slechts enkele weken heb je een volledige campagne draaien die helemaal is ingericht om jouw doelgroep aan te spreken. SAM Online Marketing vergroot het aantal bezoekers naar je website door een effectieve Google Ads campagne te beginnen. Om echt overtuigd te raken van de potentie raden we aan een check te laten doen door onze expert. Of al is het maar een gesprek waarin advies centraal staat. Je zult versteld staan wat een simpele analyse teweeg kan brengen.

Het kost over het algemeen weinig moeite om er iets uit te halen. Wil je echter het maximale halen uit je online aanwezigheid dan heb je een expert nodig in advertising en social media. Het kan soms jaren duren voordat je brand is gevestigd. Om dit proces te versnellen en om in de tussentijd al omzet te hebben schakel je een specialist in online adverteren in.

Samen vooruit samen winnen

Samen vooruit,
samen winnen

Een uitstekend resultaat begint bij een uitstekend team. Dat is het geheim achter online winnen!

Meet the team

Online adverteren uitbesteden aan SAM Online Marketing

SAM Online Marketing biedt jou de mogelijkheid om te groeien met je bedrijf door middel van online adverteren. Door Google Ads uit te besteden aan onze specialist weten wij jouw doelgroep binnen de kortste keren effectief aan te spreken. Niet alleen je branding wordt aangepakt, maar ook het optimaliseren van je lopende campagnes. Het is namelijk zo dat meerdere marketing kanalen samen veel beter werken dan alles op één kanaal te gooien.

De mensen die jij wilt bereiken weten wij te vinden dankzij de marketing strategie van onze expert. Waar jij nog vragen hebt kun je gerust een gesprek aangaan met de consultant. We beschikken over een ervaren team wat concrete doelen met je stelt voor het online adverteren. Omdat advertising zo snel werkt is het verstandig om nu al te beginnen met het uitbesteden zodat je zo vroeg mogelijk je bedrijf laat groeien.

Google Ads
uitbesteden aan onze specialisten?
Ervaar hoe SAM Online Marketing een ROAS van gemiddeld 375% mogelijk maakt
  • Hogere ROAS (Return On Ad Spend)
  • Lagere kosten (Efficiënter advertentiebeheer)
  • Flexibiliteit en snel schakelen
  • Heldere en transparante rapportages
Review Absolute
“SAM Online Marketing is een geweldig team om mee samen te werken en ik kan hen ten zeerste aanbevelen”
Absolute Tuinmaterialen - (5.0)

Maximaliseer je ROAS!

Snel top resultaten zien met je Google Ads

Wat onze klanten zeggen over
SAM Online Marketing

Mehran Hushyari
Een hele fijne ervaring met dit bedrijf. Doelgericht, klantvriendelijk, behulpzaam...
Meer lezen
Van Vleuten Marketing
Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De...
Meer lezen
AdaCar Cleaning
AdaCar Cleaning
Een bureau dat écht verstand heeft van online marketing. Er wordt gedacht in...
Meer lezen
Anne Ruster
In het verleden zeer succesvol samengewerkt met SAM Online Marketing. Voorheen...
Meer lezen
Miracle Harteveld
Hun team is professioneel, vriendelijk, meedenkend en ze begrijpen wat je doelen...
Meer lezen
Lijing Hu
Super bedrijf dat snel reageert en oplossingen vind. Goeie service met mensen die...
Meer lezen
Jeremiah De Vries
Heldere communicatie, denken mee met ons, aardige club mensen en hebben ervoor...
Meer lezen
D-Dact
D-dact
We hebben alweer 3 jaar geleden onze site laten maken door SAM en nog steeds...
Meer lezen
Henk Riem
Geweldig team specialisten die doen wat ze beloven. Denken mee, adviseren en zorgen...
Meer lezen
Jimmy Fransen
Goed deskundig advies, zeer betrokken bij alles, al met al een fijne samenwerking...
Meer lezen
D-Dact
Cognitum
Erg goed geholpen door Joyce. Ook na oplevering van de website is er nog goede...
Meer lezen
Rob Bijtjes
In zee met ze gegaan. Dit zijn tóppers, klaag nu tegen ze dat ik het véel te druk heb :)
Meer lezen
D-Dact
Complex Beheer
We zijn nu al 7 jaar tevreden klant van Sasha. Wat begon met websites bouwen is...
Meer lezen
Inge Scholman
Fijne samenwerking met SAM Online Marketing, altijd goed bereikbaar en ze denken...
Meer lezen
Elite Hair Istanbul
Deskundig en professioneel advies. Bij vragen staan ze altijd voor je klaar...
Meer lezen
D-Dact
Flyn Flowers
Door SAM onze website laten maken en laten optimaliseren in Google. Wij zijn...
Meer lezen

Veel gestelde vragen over online adverteren

Bij het opzetten van een advertising campagne betaal je voor de exposure die je krijgt op jouw bedrijf. De service zit ‘m in de ervaring en het daadwerkelijk maken van de content in de advertenties. Hier zijn verschillende afspraken over te maken. Zo kun je bijvoorbeeld betalen voor de duur dat een advertentie online staat, voor het aantal personen aan wie het getoond is of voor de hoeveelheid kliks die een campagne heeft opgeleverd.

De kosten van advertenties verschillen enorm. Als jij een niet zo bekende markt hebt is de kans groot dat online adverteren voor jou niet duur is. Kijken we echter naar branches met een hoge concurrentie zoals advocaten of energiebedrijven, dan stijgen de kosten van het opzetten van een marketing campagne aanzienlijk.

Online advertising is niet het enige wat je kunt doen als je meer klanten wilt voor je bedrijf. Bezoekers, potentiële klanten en het vergroten van je branding kan ook door middel van andere online marketing manieren zoals organische social media marketing of zoekmachine optimalisatie (SEO). Op deze manier krijg je ook meer bezoekers en potentiële klanten op je website, terwijl je je branding vergroot. Via een scan kom jij erachter welke combinatie het meest geschikt is voor je onderneming.

Je bereik is gigantisch met het plaatsen van advertenties. Er zitten meer dan 2 miljard mensen op Instagram, maandelijks zijn er bijna 3 miljard mensen actief op Facebook en Tiktok heeft zo’n 1,6 miljard gebruikers. Hier vind je vast genoeg mensen die precies binnen jouw doelgroep vallen.

Gratis een eerste strategiesessie?

Klaar om te sparren met
een specialist met 15+ jaar ervaring in het vak? Neem contact op!