Veel gestelde vragen over online adverteren
Bij het opzetten van een advertising campagne betaal je voor de exposure die je krijgt op jouw bedrijf. De service zit ‘m in de ervaring en het daadwerkelijk maken van de content in de advertenties. Hier zijn verschillende afspraken over te maken. Zo kun je bijvoorbeeld betalen voor de duur dat een advertentie online staat, voor het aantal personen aan wie het getoond is of voor de hoeveelheid kliks die een campagne heeft opgeleverd.
De kosten van advertenties verschillen enorm. Als jij een niet zo bekende markt hebt is de kans groot dat online adverteren voor jou niet duur is. Kijken we echter naar branches met een hoge concurrentie zoals advocaten of energiebedrijven, dan stijgen de kosten van het opzetten van een marketing campagne aanzienlijk.
Online advertising is niet het enige wat je kunt doen als je meer klanten wilt voor je bedrijf. Bezoekers, potentiële klanten en het vergroten van je branding kan ook door middel van andere online marketing manieren zoals organische social media marketing of zoekmachine optimalisatie (SEO). Op deze manier krijg je ook meer bezoekers en potentiële klanten op je website, terwijl je je branding vergroot. Via een scan kom jij erachter welke combinatie het meest geschikt is voor je onderneming.
Je bereik is gigantisch met het plaatsen van advertenties. Er zitten meer dan 2 miljard mensen op Instagram, maandelijks zijn er bijna 3 miljard mensen actief op Facebook en Tiktok heeft zo’n 1,6 miljard gebruikers. Hier vind je vast genoeg mensen die precies binnen jouw doelgroep vallen.