Sinds 2013 Over ons Werken bij Cases Begrippen Blog Bereikbaar 08:00 - 17:00
Bereken snel jouw prijs

Google Ads specialist

Met een Google Ads specialist breng jij de conversies op jouw website naar de next level! Met een strategie op maat voor jouw website, scannen de experts van SAM Online Marketing de markt om de beste zoekwoorden uit te zetten waarmee we de conversies op jouw website exponentieel laten groeien. Verlang jij dus naar een drastische groei in conversies op jouw website? Schakel dan vandaag nog de hulp van de Google Ads specialisten van ons online marketing bureau in!

Online Marketing specialisten
Review Arie Bos
“Een betrouwbare partij die fijn communiceert en beloftes waarmaakt.”
Arie Bos -
(5.0)

Met een Google Ads specialist direct winnen!

Een Google Ads expert huur je in, omdat je op de korte termijn het grote verschil wilt maken. Met de service van een professional weet je namelijk zeker dat de gehele SEA campagne in goede banen begeleid wordt. Een specialist kijkt namelijk naar het grotere plaatje. Het gaat niet simpelweg om het binnenhalen van meer bezoekers met een advertentiecampagne. Het gaat om de kwalitatieve leads, waar je direct een conversie uit kunt halen.

De Google Ads specialisten en consultants van SAM Online Marketing weten precies hoe ze deze kwalitatieve leads voor jou moeten realiseren. Vanaf het moment dat jij bij ons binnenkomt wordt alles serieus aangepakt. We gaan met jou rond de tafel om goed in kaart te brengen waar jouw bedrijf voor staat, waar je op gevonden wilt worden en wat verder voor jou het allerbelangrijkste is. Aan de hand van al deze informatie volgt een uitgebreide analyse van de markt. We doen een diepe scan van de concurrentie en daarbij maken we een analyse van de beste mogelijkheden om op te adverteren. Vervolgens leggen onze consultants dit aan jou voor en kan de campagne beginnen! Samen vooruit, samen winnen!

Wat doet een Google Ads specialist?

De werkzaamheden van een Google Ads specialisten zijn erg divers. Het begint uiteraard bij de uitgebreide scan van de markt en zoekwoorden waar we het zojuist over hadden. Dit is een belangrijk onderdeel voor de gehele campagne, want met verkeerde zoekwoorden kun je je al snel richten op een verkeerde doelgroep. Dit is dan ook meteen het tweede punt waar een expert zich goed mee bezig moet houden; wat is de doelgroep? Dit samen vormt de basis voor jouw SEA campagne.

Als een echte expert is het vervolgens belangrijk dat een Google Ads specialist de advertenties inricht zoals het hoort. De teksten moeten bijvoorbeeld echt pakkend en conversiegericht zijn. Het AIDA-model is hiervoor een onderdeel wat de professionals van ons online marketing bureau altijd in hun achterhoofd houden. Tackel je namelijk alle vier de punten uit dit model, dan weet je zeker dat jouw campagne zal renderen!

Uiteraard houdt het niet op bij het inrichten en live zetten van de advertenties. Nu is het zaak om met de data die binnenkomt te scannen wat de doelgroep doet en te monitoren wat voor resultaat de campagne daadwerkelijk oplevert. Uit deze analyse komen weer punten die direct doorgevoerd worden! Daarbij krijg jij maandelijks een rapportage van de specialist zodat je kunt checken wat de voortgang van de campagne is.

Google Ads phone overzicht
Wat levert Google Ads uitbesteden aan SAM jou op?
  • Verhoogde advertentieprestaties
  • Duurzame campagnegroei
  • Optimalisatie van advertentieteksten
  • Hogere conversieratio
  • Beter Inzicht in KPI’s en ROAS
Ja, scan mijn Ads!

Welke andere campagne types kan een Google Ads specialist inzetten?

Binnen Google Ads zijn er diverse soorten typen campagnes. We hebben het voornamelijk over SEA gehad, wat de meest gebruikte campagne is. Hierbij gaat het om het adverteren in de zoekmachine van Google. Als echt Google Ads specialist hebben we de drie belangrijkste andere typen op een rijtje gezet.

Video campagnes

Adverteren in de zoekresultaten in Google is de meest gebruikte vorm van Google Ads. Maar er zijn nog veel meer manieren om te adverteren. Denk maar eens aan YouTube, wanneer je een filmpje kijkt. Vaak komen de advertenties in het filmpje dat je aan het kijken bent of tussen de zoekresultaten daaronder. Hier zou je ook voor kunnen adverteren. Nu denk je misschien “YouTube is toch geen Google?”. Sinds 2006 is Youtube officieel onderdeel van Google, wat dit voor jou een nieuwe mogelijkheid maakt om te adverteren!

Google Shopping

Ook Google Shopping is een mogelijkheid om met een Google Ads specialist te adverteren. Wanneer je een product verkoopt is dit de ideale plek om een advertentie te plaatsen. In de zoekresultaten van Google worden de shopping ads namelijk meteen bovenaan zichtbaar. Neem als voorbeeld de zoekopdracht “zwarte schoenen”. Wanneer iemand hier op zoekt krijg je bovenaan meteen de shopping advertenties te zien. Dit spoort mensen vaak al aan om op te klikken, zeker als ze de schoenen zien waar ze naar op zoek zijn. Daarbij zijn deze advertentiekosten helemaal niet hoog als je het vergelijkt met de CPC van veel SEA advertenties.

Display campagnes

Display campagnes zijn ook goede manieren om je Google Ads mee op te zetten. Deze advertenties worden laten zien op plekken naast een stuk tekst op een pagina in de vorm van een afbeelding. Deze afbeelding kan daarbij ook bewegen als je dat zou willen. Als je bijvoorbeeld op een product klikt op marktplaats.nl, dan zie je de display advertenties goed. Mensen zijn over het algemeen veel meer aangetrokken tot plaatjes.

Met een display advertentie kun je remarketing doen, wat inhoudt dat je mensen die ergens op gezocht hebben opnieuw kan targeten. Zo een display advertentie zorgt een Google Ads specialist ervoor dat je iemand makkelijker aanspoort om iets bij je te kopen.

Gratis groeiplan
Een gratis groeiplan? Benieuwd naar wat werken met ons SEO bureau jou kan opleveren? Vraag een gratis adviesplan aan!
review“Ik kreeg een eerlijk een realistisch beeld van de groei in 1 jaar te behalen is!”
Ik wil een groeiplan

Wat zijn de kosten van een Google Ads specialist?

De kosten voor het inhuren van een Google Ads specialist zijn eigenlijk afhankelijk van twee factoren: de zoekwoorden en de concurrentie. Deze twee factoren gaan eigenlijk hand in hand met elkaar, want wanneer we een analyse doen om de zoekwoorden waar we op kunnen adverteren in kaart te brengen, wordt al snel duidelijk wat de concurrentie in de markt en op ieder specifiek zoekwoord is.

Ieder zoekwoord heeft zijn eigen kosten per klik (CPC), en deze tarieven zijn volledig afhankelijk van de concurrentie. Hoe meer mensen er willen adverteren op een specifiek zoekwoord, hoe hoger de CPC zal zijn. Om die reden is het zoekwoordonderzoek zo belangrijk, want daar gaat de Google Ads expert van ons online marketing bureau echt goed op zoek naar de mogelijkheden om het meeste te halen uit jouw budget. Voor een zoekwoord waar misschien zelfs meer conversie uit gehaald kan worden zal je zien dat de CPC rond de €1 ligt, terwijl op de concurrerende zoekwoorden de kosten rond de €10 kunnen liggen. In sommige gevallen kan de CPC zelfs nog veel hoger zijn en ligt CPC rond de €40 of nog veel hoger!

Verder bestaan de kosten voor het inhuren van een Google Ads specialist ook uit de uren die er nodig zijn om jouw campagne op te zetten en bij te houden. Hiervan wordt een inschatting gemaakt op het moment dat je kiest voor het uitbesteden van je Google Ads campagne. Dan kan er een inschatting gemaakt worden van de uren die er nodig zijn in jouw Google Ads pakket en zal onze consultant op basis hiervan een offerte opsturen.

Samen vooruit samen winnen

Samen vooruit,
samen winnen

Een uitstekend resultaat begint bij een uitstekend team. Dat is het geheim achter online winnen!

Meet the team

De voordelen voor het uitbesteden van Google Ads

Kies je voor het uitbesteden van je SEA campagne, dan profiteer je van vele voordelen. Je schakelt namelijk niet zomaar een specialist is. Diegene moet ervoor zorgen dat je een drastische groei zal maken in je conversies met het budget dat jij ervoor vrijmaakt. Jouw Google Ads specialist moet dus alles uit de kast halen om zo veel mogelijk rendement te halen uit jouw budget. Maar waar heb je nog meer profijt van bij het uitbesteden van de diensten aan ons online marketing bureau?

  • Je bespaart tijd: alle tijd die je normaal zou stoppen in het leren van het online adverteren en het bijhouden van de voortgang vervalt in principe nu. Af en toe check je uiteraard de voortgang nog wel, maar je hoeft niet meer extra veel uren te stoppen in het leren van het adverteren in Google.
  • Je bespaart geld: uiteraard bespaar je leergeld, wat hand in hand gaat met de tijd die je bespaart. Maar je bespaart ook letterlijk geld! Doordat je constant dingen aan het uitproberen bent, maak je telkens je budget op, zonder alles uit de campagne te halen. Met een professional van ons Google Ads bureau wordt vanaf het eerste moment een strategie op maat uitgezet waarmee het meeste uit jouw budget gehaald wordt!
  • Direct resultaat: met een Google Ads campagne behaal je direct conversies. Vanaf het moment dat de campagne namelijk live gaat en je het meeste betaald voor een zoekwoord, sta je direct bovenaan in de zoekresultaten van Google, klaar om bezoekers te genereren!
  • Adverteren gericht op jouw doelgroep: met SEA richt je je echt volledig op jouw doelgroep. Je kunt namelijk hele gerichte zoekwoorden, locaties en zelfs leeftijden aangeven om voor te adverteren. Op die manier weet je zeker dat je de leads binnenhaalt waar jij naar op zoek bent.
  • Voortgang analyseren wanneer je wilt: bij SAM Online Marketing heb je altijd toegang tot je eigen Google Ads account. Zo kun je altijd checken hoeveel conversies je bijvoorbeeld hebt en hoe vaak men op jouw advertentie heeft geklikt.
  • Gratis advies op maat: Google Ads gaat om meer dan alleen het instellen van de campagne en advertenties. Vanuit daar komen jouw bezoekers namelijk binnen, maar dan moeten ze wel op een relevante pagina terechtkomen waar ze wat aan hebben. Is dit niet het geval, dan krijg je van onze consultant het advies om je design aan te passen en wordt uitgebreid toegelicht wat er precies aangepast moet worden. Uiteindelijk willen wij met onze service natuurlijk ook het resultaat halen en moeten er zo veel mogelijk conversies uit jouw campagne komen.

Ga voor de winst! Kiest SAM als jouw Google Ads expert!

Wil je écht winnen van jouw online concurrenten? Schakel dan de Google Adwords specialisten in van ons online marketing bureau! Bij SAM weet je namelijk zeker dat je voor het resultaat gaat en dat het resultaat ook behaald zal worden. Wij zetten een conversie monster van een campagne uit, volgen de voortgang op de voet en geven je waar nodig gratis advies. Laat direct een Google Ads scan doen door onze experts of neem contact op met onze online marketing consultant en laat je vrijblijvend adviseren! Samen vooruit, samen winnen!

Google Ads
uitbesteden aan onze specialisten?
Ervaar hoe SAM Online Marketing een ROAS van gemiddeld 375% mogelijk maakt
  • Hogere ROAS (Return On Ad Spend)
  • Lagere kosten (Efficiënter advertentiebeheer)
  • Flexibiliteit en snel schakelen
  • Heldere en transparante rapportages
Review Absolute
“SAM Online Marketing is een geweldig team om mee samen te werken en ik kan hen ten zeerste aanbevelen”
Absolute Tuinmaterialen - (5.0)

Maximaliseer je ROAS!

Snel top resultaten zien met je Google Ads

Wat onze klanten zeggen over
SAM Online Marketing

Mehran Hushyari
Een hele fijne ervaring met dit bedrijf. Doelgericht, klantvriendelijk, behulpzaam...
Meer lezen
Van Vleuten Marketing
Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De...
Meer lezen
AdaCar Cleaning
AdaCar Cleaning
Een bureau dat écht verstand heeft van online marketing. Er wordt gedacht in...
Meer lezen
Anne Ruster
In het verleden zeer succesvol samengewerkt met SAM Online Marketing. Voorheen...
Meer lezen
Miracle Harteveld
Hun team is professioneel, vriendelijk, meedenkend en ze begrijpen wat je doelen...
Meer lezen
Lijing Hu
Super bedrijf dat snel reageert en oplossingen vind. Goeie service met mensen die...
Meer lezen
Jeremiah De Vries
Heldere communicatie, denken mee met ons, aardige club mensen en hebben ervoor...
Meer lezen
D-Dact
D-dact
We hebben alweer 3 jaar geleden onze site laten maken door SAM en nog steeds...
Meer lezen
Henk Riem
Geweldig team specialisten die doen wat ze beloven. Denken mee, adviseren en zorgen...
Meer lezen
Jimmy Fransen
Goed deskundig advies, zeer betrokken bij alles, al met al een fijne samenwerking...
Meer lezen
D-Dact
Cognitum
Erg goed geholpen door Joyce. Ook na oplevering van de website is er nog goede...
Meer lezen
Rob Bijtjes
In zee met ze gegaan. Dit zijn tóppers, klaag nu tegen ze dat ik het véel te druk heb :)
Meer lezen
D-Dact
Complex Beheer
We zijn nu al 7 jaar tevreden klant van Sasha. Wat begon met websites bouwen is...
Meer lezen
Inge Scholman
Fijne samenwerking met SAM Online Marketing, altijd goed bereikbaar en ze denken...
Meer lezen
Elite Hair Istanbul
Deskundig en professioneel advies. Bij vragen staan ze altijd voor je klaar...
Meer lezen
D-Dact
Flyn Flowers
Door SAM onze website laten maken en laten optimaliseren in Google. Wij zijn...
Meer lezen

Veelgestelde vragen over Google Ads

Met Google Ads sta je simpelweg helemaal bovenaan wanneer je het meeste voor een zoekwoord betaalt. Per zoekwoord kun je in Google Adwords aangeven hoeveel je er maximaal bereid bent voor te betalen. Ben jij op dat moment de hoogste bieder, dan sta jij bovenaan!

Je doelgroep bepaal je door de volgende punten in kaart te brengen:

  • Leeftijdsrange van de mensen die je wilt targeten
  • Waar zijn jouw kwalitatieve leads exact naar op zoek?
  • Waar komen jouw potentiële klanten vandaan?
  • Wie zijn de concurrenten voor degene die je wilt targeten?

Het is zeker verstandig om meerdere typen advertenties tegelijk te gebruiken. Zo ben je namelijk extra veel zichtbaar en blijf je in het hoofd van je lead hangen. Als iemand bijvoorbeeld op je SEA advertentie heeft geklikt en vervolgens je website weer wegklikt, dan kun je ze met bijvoorbeeld display campagnes goed opnieuw bereiken met retargeting. Zo vergroot je de kans dat men toch een aankoop bij je doet of jouw service afneemt.

Je zou je Google Ads campagne zelf aan kunnen pakken. Echter zal je dan niet alles uit je campagne halen en verlies je dus eigenlijk alleen maar geld. Google Ads is een breed begrip en met weinig ervaring is het moeilijk om de juiste keuzes te maken.

Het advies dat de consultants bij SAM Online Marketing geven is om te beginnen met een dagbudget van €30. Vanuit daar kunnen we data verzamelen en zien welke zoekwoorden het beste renderen. Op die zoekwoorden kunnen we later dan altijd het dagbudget verhogen.

Bij SAM Online Marketing kost een Google Ads specialist €110 per uur. Aan de hand hiervan een van de analyse die gemaakt is van de uren die er nodig zijn om jouw campagne bij te houden en in elkaar te zetten zal een offerte op maat worden gemaakt. De kosten voor het inhuren van een Google Ads expert staan los van het advertentiebudget dat je vrijmaakt.

Gratis een eerste strategiesessie?

Klaar om te sparren met
een specialist met 15+ jaar ervaring in het vak? Neem contact op!