Veelgestelde vragen over Google Ads
Met Google Ads sta je simpelweg helemaal bovenaan wanneer je het meeste voor een zoekwoord betaalt. Per zoekwoord kun je in Google Adwords aangeven hoeveel je er maximaal bereid bent voor te betalen. Ben jij op dat moment de hoogste bieder, dan sta jij bovenaan!
Je doelgroep bepaal je door de volgende punten in kaart te brengen:
- Leeftijdsrange van de mensen die je wilt targeten
- Waar zijn jouw kwalitatieve leads exact naar op zoek?
- Waar komen jouw potentiële klanten vandaan?
- Wie zijn de concurrenten voor degene die je wilt targeten?
Het is zeker verstandig om meerdere typen advertenties tegelijk te gebruiken. Zo ben je namelijk extra veel zichtbaar en blijf je in het hoofd van je lead hangen. Als iemand bijvoorbeeld op je SEA advertentie heeft geklikt en vervolgens je website weer wegklikt, dan kun je ze met bijvoorbeeld display campagnes goed opnieuw bereiken met retargeting. Zo vergroot je de kans dat men toch een aankoop bij je doet of jouw service afneemt.
Je zou je Google Ads campagne zelf aan kunnen pakken. Echter zal je dan niet alles uit je campagne halen en verlies je dus eigenlijk alleen maar geld. Google Ads is een breed begrip en met weinig ervaring is het moeilijk om de juiste keuzes te maken.
Het advies dat de consultants bij SAM Online Marketing geven is om te beginnen met een dagbudget van €30. Vanuit daar kunnen we data verzamelen en zien welke zoekwoorden het beste renderen. Op die zoekwoorden kunnen we later dan altijd het dagbudget verhogen.
Bij SAM Online Marketing kost een Google Ads specialist €110 per uur. Aan de hand hiervan een van de analyse die gemaakt is van de uren die er nodig zijn om jouw campagne bij te houden en in elkaar te zetten zal een offerte op maat worden gemaakt. De kosten voor het inhuren van een Google Ads expert staan los van het advertentiebudget dat je vrijmaakt.