Google Ads pakket
Zoek je het juiste Google Ads pakket om meer leads mee te krijgen? SAM Online Marketing maakt je pakket op maat. Je pakket moet passen bij je budget en ambities. Daar zorgen wij voor! Met meer dan 10 jaar hebben onze specialisten 990+ ondernemers aan succes geholpen door het juiste SEO abonnement in te zetten!
- Verhoog je ROAS
- Verlaag je kosten
- Duidelijke verbeterpunten
Waar bestaat een Google Ads pakket uit?
Pakketten voor Google Ads bestaan uit verschillende aspecten. Allereerst zit het volledig uitzetten van een Google Adwords strategie erbij inbegrepen.Er moet altijd wel een onderzoek gedaan worden naar welke zoekwoorden je wilt gebruiken om voor te adverteren en daarnaast ook een analyse naar de markt en concurrentie. Zo weet je wordt duidelijk wat er speelt en wat er mogelijk is. Aan de hand hiervan kunnen we een strategie op maat uitzetten om veel conversies te halen.
Dus het opzetten van een uitgebreide Google Ads strategie en campagne is inbegrepen. Maar vervolgens moeten de advertenties ook gemonitord worden. Het beheren en optimaliseren van jouw campagnes zit dus ook allemaal in jouw Google Ads pakket. Kortom, alles wat te maken heeft met de Google Ads campagnes die wij voor jou hebben opgezet, regelen wij en zit allemaal in het pakket!
- Google Ads account opzetten
- Zoekwoordonderzoek
- 2 campagnes opzetten
- Advertentieteksten opzetten
- Targeting en biedingen instellen (basis)
- Uitgebreid zoekwoordonderzoek
- Concurrentienanalyse
- 5 campagnes opzetten
- Teksten op maat schrijven
- Ontwerp voor banners
- Geavanceerde targetingopties
- Conversietracking intstellen
- Maandelijkste rapportage
- Alles uit geavanceerde pakket
- A/B testen
- Trendanalyses
- Geavanceerde campagnes
- Eigen accountmanager
- Uitgebreide maandelijkse rapportage
Samen het juiste pakket voor jou vinden?
Google Ads is een kwestie van maatwerk. Laten we samen kijken naar wat het beste pakket voor jou zijn. Vul snel je gegevens in!
- Krijg meer bezoekers
- Vermenigvuldig je investering
- 990+ succesvolle cases
Ali
SEO specialist
Wanneer moet je Google Adwords inschakelen?
Een Google Ads pakket kun je op verschillende momenten inschakelen. Eigenlijk kun je dit zelfs altijd inschakelen. Zelfs als je ook hoog in de organische zoekresultaten te zien bent. Voor jouw publiek die op een specifiek zoekwoord zoeken, straalt dit namelijk vertrouwen uit. Helemaal bovenaan in de zoekresultaten sta je namelijk met je advertentie, en net daaronder sta je weer, maar dan in het organische gedeelte. Voor iemand die langs jouw advertentie scrolt en denkt “dit vertrouw ik niet” of iemand die de advertenties over het algemeen al overslaat is dit perfect. Zo zien ze namelijk dat je toch wel betrouwbaar bent en zullen ze alsnog op jouw pagina klikken.
Daarnaast zijn ads abonnementen natuurlijk goed te gebruiken wanneer je bezig bent met een SEO campagne. Met SEO duurt het namelijk even voordat je bovenaan staat in de organische zoekresultaten van de zoekmachine. In de tussentijd kun je dus een Google Ads pakket inschakelen om al conversies te genereren en winst te maken. Zoals je ziet kun je ads dus altijd wel inschakelen.
Op welke manieren kun je
Google Ads inschakelen
Haast iedereen kent de klassieke ads wel. Dit wordt ook wel SEA genoemd, of uitgeschreven Search Engine Advertisement. Meteen bovenaan in de zoekresultaten van de zoekmachine kom je ze voornamelijk tegen. Je herkent ze dan ook heel makkelijk aan het woord “advertentie” dat voor de titel van een ad staat. Hieronder zijn de organische zoekresultaten te direct vinden. Adverteren is dan ook een soort markt waar mensen op een bepaald zoekwoord bieden. Hoe meer mensen op een zoekwoord willen adverteren, hoe hoger de Cost per Click en hoe meer budget je dus vrij moet maken om een redelijke hoeveelheid conversies uit je advertenties te halen. Voor de perfecte campagne wordt dan ook altijd een zoekwoordonderzoek gedaan om te zoeken naar zoekwoorden met een lage concurrentie maar waar wel veel potentie in zit voor veel conversies. Zo zijn er binnen de advertenties nog veel meer trucjes waarmee je jouw conversie kan optimaliseren. Maar het uitbesteden van SEA is niet de enige manier van adverteren op Google!
Binnen Google Adwords pakketten kun je gebruik maken van verschillende visuele advertenties. Display advertenties kun je vinden op websites waar een product of artikel te vinden is. Denk aan marktplaats of een nieuwswebsite bijvoorbeeld. Hier zie je om het artikel of product heen een afbeelding met een aanbieding. Dit is de display advertentie. Meestal wordt deze advertentie gebruikt voor remarketing. Dit houdt in dat jij opnieuw getarget wordt met deze advertentie wanneer je de website van degene van wie de advertentie afkomstig is al eens hebt bezoekt.
Daarnaast heb je ook videoadvertenties. Dit gaat voornamelijk om advertenties op YouTube. Sinds 2006 is YouTube namelijk onderdeel van Google. Hier heb je genoeg mogelijkheden om te adverteren. Dit kan onder de video’s in de resultaten van nieuwe video’s bijvoorbeeld. Maar ook tussen de filmpjes door kun je een advertentie plaatsen. Denk maar aan wanneer je zelf een filmpje op YouTube aan het kijken was. Vaak wordt een video enkele keren onderbroken omdat een advertentie dan afspeelt. De ene keer kun je deze advertenties wel na een paar seconden wegklikken en de andere keer moet je echt wachten tot het advertentie filmpje voorbij is. Je betaalt pas als iemand dertig seconden van het filmpje heeft bekeken of deze helemaal afgekeken heeft.
Heb jij een webshop en verkoop je dus veel producten, dan kun je ervoor kiezen te adverteren op Google shopping. Hier zijn alle producten te vinden die aan een zoekopdracht gerelateerd zijn. Zoek je bijvoorbeeld op “winterjas” dan krijg je bovenaan als allereerst de shopping advertenties. Hier kun jij dus ook tussen staan met jouw producten als je dit toe wil voegen aan jouw Google Ads abonnement!
Op verschillende social media platforms zijn er ook veel mogelijkheden om te adverteren. Denk bijvoorbeeld aan Instagram, Facebook, TikTok en Snapchat. Deze platforms hebben weer net een andere instelling voor het adverteren dan de advertentie instellingen in Google. Denk bijvoorbeeld aan wanneer je door de feed van Instagram of Facebook scrolt. Om de zoveel posts kom je een advertentie tegen. Deze herken je aan het woord “gesponsord” dat onder de titel staat.
Weten waar je kansen liggen?
Weet je nog niet zeker of je Google Ads wilt uitbesteden, maar ben je wel benieuwd naar je verbeterpunten?
Laat ons je website GRATIS analyseren!
- Duidelijke verbeterpunten
- Volledig stappenplan voor 2024
- Gericht op korte én lange termijn
- Ontdek wat je concurrent beter doet!
Sasha
Directeur en marketing strateeg