E-mail marketing
E-mail marketing kan geplaatst worden onder de noemer online marketing en wordt daarom vaak uitbesteed aan een bureau. Aan de hand van e-mail worden commerciële boodschappen direct naar een doelgroep toe gestuurd. Er zijn hoofdzakelijk vier redenen waarvoor gebruik wordt gemaakt van e-mail marketing.
- Minimaal 300% meer leads
- Tot 60% lagere kosten per conversie
- 700+ succesvolle campagnes
Betere e-mailflows en meer leads
E-mails die optimaal converteren
4 redenen waarom gebruik wordt gemaakt van e-mail marketing
- E-mails sturen om de relatie met de klant te verbeteren. Dit kan betrekking hebben op de huidige klanten of op de oude klanten. Hierdoor wordt de klantloyaliteit verbeterd. Daarnaast wordt het aantal herhalingsaankopen groter;
- Een e-mail sturen om nieuwe klanten te werven;
- Het aantrekken van extra bezoekers naar uw website, om zodoende beter te scoren in zoekmachines als Google;
- Het toevoegen van reclame in e-mails om het aantal verkopen te stimuleren.

- Conversiegericht design
- Automatisering & personalisatie
- Datagedreven strategie
- Volledige ontzorging
- 12+ jaar expertise

De nadelen van e-mail marketing
Waar voordelen zijn, zijn ook nadelen aan e-mail marketing. Zo zijn er bedrijven die veel ongevraagde e-mails versturen. Dit wordt ook wel spam genoemd. Iedereen die deze service verleent zet zich op om een penalty te krijgen. Voor mensen is het vaak lastig een onderscheid te maken tussen spam en tussen online marketing van bedrijven. Er zijn bijvoorbeeld organisaties die zich als bedrijf uitgeven maar ondertussen u proberen op te lichten. Deze grens is erg klein. Daarom moeten bedrijven die e-mail marketing willen inzetten zich aan de opgestelde regels houden. Er mogen geen anti-spamwetten worden overtreden. Zelfs als u geen wet overtreedt kunt u op een zwarte lijst terecht komen als internet-mailbeheerders het idee hebben dat u spam verstuurt.
Heb jij advies nodig over welke mails je het beste kunt sturen? Vraag het de expert.
E-mail marketing bij SAM Online Marketing
SAM Online Marketing kan voor u een succesvolle e-mail marketing strategie ontwikkelen. Wij beschikken over een team van e-mail marketing specialisten die je graag te hulp schieten met alle expertise. Deze beschikken over de kennis, ervaring en tools om e-mail marketing voor uw bedrijf succesvol uit te voeren. Vooraf bespreken we wat uw doelen, budget en wensen zijn. Aan de hand hiervan bepalen we de te voeren e-mail marketing strategie. Het ontwikkelen van een ‘succesvolle’ e-mail doet men niet in een dag. De analyse alleen al kost veel tijd en moet perfect zijn om de juiste mensen te bereiken. Het kost veel tijd om verschillende zaken in orde te maken, zoals bijvoorbeeld de onderwerpregel, de call to action knop, wanneer de e-mail wordt verzonden, enzovoorts. Natuurlijk zal de mailing bestaan uit een responsive template. Dit wil zeggen dat de e-mail zowel leesbaar is op de pc, als op de mobiel, tablet of elk ander technisch apparaat. Laat de specialist een scan doen van jouw campagne om te zien waar de verbeterpunten liggen.
Direct starten met een succesvolle e-mail marketing strategie?
Een succesvolle e-mail marketing strategie krijg je alleen als je de juiste doelgroep hebt, de juiste titels gebruikt en de inhoud van wat je stuurt de lezer aanspreekt. Vraag gerust de consultant van ons bureau om te kijken naar jouw templates. Of laat een check doen waarop wij vertellen wat wij naar jouw potentiële klanten zouden sturen.
Wilt u vandaag nog uw eerste nieuwsbrief versturen aan uw klanten? Neem dan contact op met een van de specialisten van SAM Online Marketing. Dit kan telefonisch op 085-3037173 of via de mail op info@samonlinemarketing.nl.
- 100% vrijblijvend advies
- Hogere deliverability
- Persoonlijk en op maat

Ze zijn eerlijk en transparant. Toppers!
Betere e-mailflows en meer leads
E-mails die optimaal converteren
Wat onze klanten zeggen over SAM Online Marketing










Gratis een eerste strategiesessie?
Klaar om te sparren met
een specialist met 15+ jaar ervaring in het vak? Neem contact op!