Sinds 2013 Over ons Werken bij Cases Begrippen Blog Bereikbaar 08:00 - 17:00
Bereken snel jouw prijs

Customer journey scan

Customer Journey experts
Review Arie Bos
“Een betrouwbare partij die fijn communiceert en beloftes waarmaakt.”
Arie Bos -
(5.0)

Loop jij achter op anderen in de markt?

Een customer journey scan doen om te achterhalen hoe jij ervoor staat? Niet heel gek! Als je groei wilt zien in je bedrijf, moet je natuurlijk weten wie je doelgroep is en hoe de reis naar een aankoop eruitziet. Hoe meer je weet over je doelgroep, hoe groter je online successen zullen zijn. Je moet je bedenken dat je kennis over je doelgroep ontzettend veel te maken heeft met het resultaat dat je behaalt. Dit vooral als je online successen wilt zien. Pas wanneer je alles weet over je doelgroep, kun je je eigen bedrijf, website of advertenties optimaliseren om er meer uit te halen. Uiteindelijk kun je niet direct alles over je te weten komen, maar een groot gedeelte kun je al snel achterhalen. Je moet vooral beschikken tot de juiste expertise. Dat is waarom je bij ons aan de bel trekt! Nadat je de customer journey scan hebt gedaan, zul je volledige inzicht hebben in wie je doelgroep is en vooral wat voor je doelgroep de ideale weg is naar een aankoop.

Customer journey scan: waar kijken we precies naar?

De klantreis die je doelgroep aflegt, is ontzettend belangrijk en bepaalt een groot gedeelte van je succes. Dat is nu wel duidelijk! Maar hoe pakken we zoiets aan? Wat is nu het geheim achter een goede customer journey scan? We leggen het je uit!

Wat SEO uitbesteden betekend
SEO doen met SAM betekent…
  • Veel tijd besparen
  • Minder onzekerheid
  • Een groot netwerk voor linkbuilding
  • Data gedreven beslissingen
  • Technische optimalisatie
Plan een GRATIS consult

Het doel

Voordat we beginnen aan de scan bepalen we samen met jou wat jij precies wilt bereiken. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld je klanttevredenheid wilt verbeteren. Of misschien wil je juist je conversiepercentages verhogen? Hoe dan ook bepalen we samen welke kant jij precies op wilt, zodat we weten waar we ons precies op moeten focussen.

Persona’s

Om uit te zetten welke stappen jouw doelgroep moet afleggen, voordat er een aankoop wordt gedaan, moeten we eerst precies weten wie je doelgroep is. Een belangrijk onderdeel van onze customer journey scan is dan ook het uitvoeren van een grondig doelgroeponderzoek en het identificeren van de juiste persona’s. Zo kunnen we precies begrijpen wie je doelgroep is en wat hun pijnpunten zijn. Misschien komen we er wel achter dat je al die tijd de verkeerde doelgroep probeert aan te spreken!

Gratis groeiplan
Een gratis groeiplan? Benieuwd naar wat werken met ons SEO bureau jou kan opleveren? Vraag een gratis adviesplan aan!
review“Ik kreeg een eerlijk een realistisch beeld van de groei in 1 jaar te behalen is!”
Ik wil een groeiplan

Data verzamelen

Als je goed wilt meten wat je doelgroep doet, moet je uiteindelijk genoeg data verzamelen. Zo kun je de juiste conclusies trekken. We kunnen nu eenmaal niet in het hoofd van je doelgroep kijken. Daarom zullen we data moeten gebruiken om je doel te kunnen bereiken. Dit proces bestaat uit het verzamelen van zowel kwantitatieve als kwalitatieve gegevens. Kwantitatieve data omvatten meetbare statistieken zoals website-analyses, klikgedrag, conversieratio’s en de duur van de klantreis. Deze cijfers geven ons objectieve informatie over de prestaties van de gehele klantreis. Aan de andere kant geeft kwalitatieve data bruikbare informatie over door middel van klantfeedback, enquêtes en interviews. Zo krijgen we inzicht in emoties, behoeften en pijnpunten van je potentiële klanten.

Analyse van de pijnpunten

Nadat we data verzameld hebben, kunnen we gaan kijken naar wat de pijnpunten zijn voor jouw doelgroep. Wat zorgt er nu voor dat jouw doelgroep afhaakt of juist klant wordt? We identificeren elk obstakel en elke uitdaging waar jouw doelgroep mee te maken kan krijgen, wanneer men in aanraking komt met jouw bedrijf. Zo kunnen we jou advies geven over hoe je je customer journey het beste kunt optimaliseren en kunnen we samen een plan uitzetten.

Ook weten wat er misgaat op jouw website? Doe snel een customer journey scan!

Samen vooruit samen winnen

Samen vooruit,
samen winnen

Een uitstekend resultaat begint bij een uitstekend team. Dat is het geheim achter online winnen!

Meet the team
SEO uitbesteden voor online groei Trek effectief meer bezoekers naar je website met SEO!
  • Ontvang meer bezoekers
  • Een duidelijk groeiplan vooraf
  • Flexibiliteit en snel schakelen
  • Heldere en transparante rapportages
ADA Car Cleaning
“Vanaf het begin voelde ik me begrepen en gehoord door dit SEO bureau.”
Adacar Cleaning - (5.0)

Meer bezoekers naar je website

Verdien je investering dubbel en dwars terug!

Wat onze klanten zeggen over
SAM Online Marketing

Mehran Hushyari
Een hele fijne ervaring met dit bedrijf. Doelgericht, klantvriendelijk, behulpzaam...
Meer lezen
Van Vleuten Marketing
Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De...
Meer lezen
AdaCar Cleaning
AdaCar Cleaning
Een bureau dat écht verstand heeft van online marketing. Er wordt gedacht in...
Meer lezen
Anne Ruster
In het verleden zeer succesvol samengewerkt met SAM Online Marketing. Voorheen...
Meer lezen
Miracle Harteveld
Hun team is professioneel, vriendelijk, meedenkend en ze begrijpen wat je doelen...
Meer lezen
Lijing Hu
Super bedrijf dat snel reageert en oplossingen vind. Goeie service met mensen die...
Meer lezen
Jeremiah De Vries
Heldere communicatie, denken mee met ons, aardige club mensen en hebben ervoor...
Meer lezen
D-Dact
D-dact
We hebben alweer 3 jaar geleden onze site laten maken door SAM en nog steeds...
Meer lezen
Henk Riem
Geweldig team specialisten die doen wat ze beloven. Denken mee, adviseren en zorgen...
Meer lezen
Jimmy Fransen
Goed deskundig advies, zeer betrokken bij alles, al met al een fijne samenwerking...
Meer lezen
D-Dact
Cognitum
Erg goed geholpen door Joyce. Ook na oplevering van de website is er nog goede...
Meer lezen
Rob Bijtjes
In zee met ze gegaan. Dit zijn tóppers, klaag nu tegen ze dat ik het véel te druk heb :)
Meer lezen
D-Dact
Complex Beheer
We zijn nu al 7 jaar tevreden klant van Sasha. Wat begon met websites bouwen is...
Meer lezen
Inge Scholman
Fijne samenwerking met SAM Online Marketing, altijd goed bereikbaar en ze denken...
Meer lezen
Elite Hair Istanbul
Deskundig en professioneel advies. Bij vragen staan ze altijd voor je klaar...
Meer lezen
D-Dact
Flyn Flowers
Door SAM onze website laten maken en laten optimaliseren in Google. Wij zijn...
Meer lezen

Veelgestelde vragen over customer journey scan

Een customer journey, ook wel klantreis genoemd, is de volledige reis die een individu of een groep klanten maakt bij het interactie hebben met een bedrijf of merk. Het omvat alle stappen en touchpoints, zowel online als offline, die een klant doorloopt vanaf het eerste bewustzijn van een product of dienst tot en met de uiteindelijke aankoop en eventuele follow-up interacties. Het doel van het analyseren van de customer journey is om inzicht te krijgen in de ervaring van klanten en waar mogelijkheden zijn voor verbetering.

In tegenstelling tot algemene marketinganalyses, richt een customer journey scan zich specifiek op de volledige reis die jouw klanten maken, inclusief alle touchpoints en interacties, om de totale klantbeleving te begrijpen en te verbeteren.

Touchpoints zijn de contactpunten waar klanten in aanraking komen met uw merk, zoals websitebezoeken, e-mailcommunicatie, klantenservicegesprekken, sociale media-interacties en fysieke winkelbezoeken.

Techniek is en blijft een belangrijke basis voor een goede zoekmachine optimalisatie. Zonder een technisch goede website heb je geen fundament om op te bouwen en ben je eigenlijk nergens.

Pijnpunten zijn specifieke momenten in de klantreis waar klanten mogelijk problemen ervaren, zoals vertragingen, verwarring, slechte service of negatieve ervaringen.

De frequentie van customer journey scans kan variëren, maar het is raadzaam om ze regelmatig uit te voeren, vooral als er veranderingen in uw bedrijf of branche plaatsvinden. Jaarlijkse of halfjaarlijkse scans kunnen zorgen voor voortdurende optimalisatie van de klantreis en de algehele klanttevredenheid.

Gratis een eerste strategiesessie?

Klaar om te sparren met
een specialist met 15+ jaar ervaring in het vak? Neem contact op!