Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie (CRO) is belangrijk, omdat je het meeste uit je website wilt halen. Het liefst wil je natuurlijk dat iedere bezoeker die op je website of webshop komt direct een product koopt of jouw service inschakelt. Natuurlijk zal dit nooit het geval zijn en zal het grootste deel van je bezoekers in ieder geval niet meteen een aanvraag doen. Maar door je website goed in te richten op conversie, maak je het percentage mensen die wel een aankoop doen of jouw service afnemen vele malen groter! Door je website goed in te richten op conversie en de customer journey goed uit te zetten, begeleid je jouw bezoeker als het ware richting een conversie. Dat is waar we je bij SAM Online Marketing graag bij willen helpen!
Uiteindelijk ligt het helemaal aan jouw wensen waar onze service uit bestaat als je jouw CRO aan ons wilt uitbesteden. Je kunt er namelijk voor kiezen om de hulp ons online marketing bureau in te schakelen voor diverse diensten als webdesign, SEO, SEA, social media marketing en meer, maar dit zijn onze voornaamste diensten.
Wel is het zo dat conversie optimalisatie eigenlijk altijd begint met het optimaliseren van het design van je website. Je kan wel beginnen met het creëren van bezoekers en inrichten van de content van de website, wat ook een belangrijk onderdeel is van CRO, maar als de customer journey van je website nog niet goed is ingericht, dan heb je niks aan al die bezoekers! Onze webdesigners zullen jouw site dus eerst tot in de puntjes analyseren om vervolgens met een uitgebreid advies op maat te komen van wat er op je website qua uiterlijk verbeterd moet worden om je conversie te verbeteren. Is dit eenmaal goed ingericht, dan kun je met onze consultants verder sparren over welke service je nu het beste in kunt zetten om de markt aan te vallen!
De consultants van ons online marketing bureau hebben vijf punten voor je op een rijtje gezet van wat je kunt doen om de conversie op je website te verhogen:
- Geef iets weg zoals een korting, een gratis analyse of een gratis intakegesprek.
- Benader de klant op een positieve manier en vermijd negatieve woorden zo veel mogelijk.
- Schrijf de content vanuit het oog van de klant.
- Zorg dat je jouw service of producten zo uitgebreid mogelijk omschrijft, zodat je alle vragen van jouw potentiële klant tackelt.
- Zorg ervoor dat een conversie makkelijk is voor je bezoekers. Dit doe je door een knop of contactformulier tussen de teksten en blokken van een landingspagina te plaatsen.
De kosten voor het uitbesteden van de conversie optimalisatie zijn volledig afhankelijk van veel diverse factoren. Allereerst is het natuurlijk belangrijk om in kaart te brengen voor welke services je ons inschakelt. Laten we er in deze vanuit gaan dat je alleen de kosten voor het optimaliseren van de conversie van het design wilt weten.
Voordat wij de daadwerkelijke prijs in kaart brengen, doen wij een uitgebreide check van jouw website, maar ook scannen we jouw concurrenten uitgebreid om inzichtelijk te maken waar de markt om vraagt. Ook is het belangrijk om onszelf hierin af te vragen of de website technisch nog goed genoeg in elkaar zit. Is dit niet het geval en kun je de uren beter meteen stoppen in het laten maken van een nieuwe website met een geheel of deels nieuw design? Dan zullen we je dit advies altijd direct geven! Hoe dan ook moet er uiteindelijk gekeken worden naar hoeveel uren onze webdesigners en webbouwers nodig hebben om de website van A tot Z te ontwerpen en te bouwen. Vervolgens krijg je van onze consultants een offerte op maat!