Betaalde zoekresultaten zijn de advertenties op zoekmachines. In Google staan deze bijvoorbeeld boven of onder de organische zoekresultaten. Bij de betaalde zoekresultaten staat ‘Advertentie‘. De advertenties in Google kunnen worden beheerd met het programma Google Ads. Bij betaalde zoekresultaten kun je zelf bepalen hoeveel budget je wilt vrij maken voor een klik naar je website. Wel is het belangrijk om te weten hoe AdWords werkt. Hiervoor kan je een expert inschakelen. Een voordeel van de betaalde zoekresultaten is dat je je heel goed kunt focussen op de doelgroep en dat je advertenties kunt aanpassen op basis van de resultaten. Daarnaast ben je direct vindbaar in Google als de advertenties goed genoeg zijn. Een nadeel is het feit dat als je klikbudget op is de website niet meer vindbaar is via de zoekresultaten.
Wat zijn betaalde zoekopdrachten?
Geschreven door:
Ali Demir
- Laatst bijgewerkt
Leestijd: 3 min
Wil je jouw website zichtbaar hebben in de betaalde zoekresultaten van Google? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden van Google Ads voor jouw website of webshop door te nemen.
Inhoudsopgave
Alle begrippen op een rij
0-9
A
B
- Backlink
- Bestemmingspagina
- Betaalde zoekopdrachten
- Black Hat SEO
- Bounce rate
- Branded anchor
- Breadcrumbs
- Broken link
C
- Call to action
- Click Through Rate (CTR)
- Cloaking
- Content Management System (CMS)
- Content marketing
- Content optimalisatie
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Copywriting
- Customer Journey
D
- Directory listing
- DoFollow en NoFollow verschillen
- DoFollow link
- Domain authority
- Domein Autoriteit
- Domein Autoriteit bepalen
- Dropshipping
E
F
G
- Gastblog
- Google AdSense
- Google AdSense account
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Analytics bouncepercentage
- Google Analytics installeren
- Google Penalty
- Google Search Console
- Google Webmaster Tools
- Google Zoekwoordplanner
- Google ads kwaliteitsscore
- Google display
- Growth hacking
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
- SEM
- SEMRush
- SEO teksten
- SEO titel
- Search Engine Result Page (SERP)
- See, Think, Do, Care
- Short tail zoekwoorden
- Silo structure
- Sitemap
- Slug
- Startpagina
- Structured data
T
U
V
W
X
Y
Z