Content marketing staat voor alle soorten marketing waar content, inhoud of informatie voor de consument wordt ontwikkeld en verspreid over het internet. Dit betreft content in alle vormen, dus tekstueel, audiovisueel, nieuws, blogs, video’s, handleidingen, infographics en zo zijn er nog enkele vormen van content. Deze content moet waardevol, relevant en consistent zijn. Zo behaal je als ondernemer een sterk resultaat.
Het woord content marketing heb je inmiddels vast een zeker al tientallen keren voorbij zien en horen komen. Misschien zelfs al honderden of duizenden keren! Maar wat is het nu precies? Content marketing moet je zien als een combinatie van verschillende uitingen die gemaakt kunnen worden. De basis van content marketing is content. Je moet dus content maken en daar iets mee doen, om uiteindelijk je doelen te behalen. Bij het horen van het woord ‘content’ denkt vrijwel iedereen meteen aan video’s, teksten of foto’s, maar hier kun je nog specifieker op in gaan. Zo valt een e-book, dat je misschien geschreven hebt, ook onder content. Wat dacht je van een flyer? Of een YouTube video? Dat valt allemaal onder content! Bij content marketing draait het om deze content en de manier waarop je de content inricht. Dit laatste stuk valt dan weer onder ‘marketing’.